Romukonteinerilaevad toovad lammutuse asemel Hiinast jõulukinke

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
Ohtlikke kemikaale sisaldav romulaev randumas Pakistani Gadani laevalammutusplatsile mais 2021. Interpol alustas uurimist mürgise lastiga laeva romulasse jõudmise asjaolude kohta.
Ohtlikke kemikaale sisaldav romulaev randumas Pakistani Gadani laevalammutusplatsile mais 2021. Interpol alustas uurimist mürgise lastiga laeva romulasse jõudmise asjaolude kohta. Foto: REHAN KHAN

Kuigi laevalammutuste vanametallihind on tõusnud 30 protsenti, ei kiirusta vanade konteinerilaevade omanikud laevu romulatesse saatma, vaid püüavad neid Aasia kaubaveoliinidel käigus hoida.

Viimase kahe kuuga on oluliselt vähenenud käibelt kõrvaldatud ja lammutusse saadetud vanade kontenerilaevade maht. Koroonapandeemia tagajärjel alanud konteinerivedude buum ja ajaloo kõrgeimad prahihinnad survestavad omanikke hoidma käigus konteinerilaevu, mis muidu oleks juba vanametalliks müüdud, selgub laevanduse andmebaasi Alphaliner analüüsist. 

Viimase 60 päevaga on lammutusse saadetud vaid 1 300 TEU (merekonteineri tingühik) ulatuses laevamahtu. See on tänapäevaste konteinerivedude mahtude juures olematu kogus, näiteks suurimad uued konteinerilaevad mahutavad igaüks ligi 24 000 TEU. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles