Luminor pank tuletab rohkelt levinud petukõnedega seoses meelde, et pangatöötaja ei küsi kunagi kliendilt kontonumbrit ega maksekaardi andmeid, samuti ei küsita kaardinumbrit, kaardi tagaküljel olevat CVC-koodi ega kliendi internetipanga juurdepääsu paroole.
Luminor: pangatöötaja kliendilt kaardi ega konto andmeid ei küsi (1)
Selliste kõnede puhul ei ole kindlasti tegemist pangatöötajaga ning sellest tuleks kohe teavitada panka ja politseid, teatas Luminor.
«Pettuseid tuleb ette tihti, kuid mida heitlikumad on ajad, seda aktiivsemaks kelmid muutuvad,» ütles Luminori finantskuritegevuse tõkestamise üksuse juht Hannes Oja pressiteates.
«Üks levinud pettuse viis on esineda pangatöötajana ning hirmutavate võtetega püüda inimeselt välja meelitada ligipääs tema pangakontole, et sealt raha varastada. Petised on muutnud nii nahaalseks, et püüavad lõksu meelitada isegi pangajuhte,» lisas ta.
Pettuse ohvriks langemise vältimiseks soovitab Luminor vaadata telefoninumbrit, millelt helistatakse. Petturid võivad helistada nii Eesti kui ka välismaa numbrilt, kuid kindlasti tuleb meeles pidada, et pangatöötaja ei helista kunagi välismaal registreeritud numbrilt. Seega tuleb pöörata tähelepanu, kas helistaja number algab Eesti suunakoodiga +372.
Lisaks soovitab pank tähelepanu pöörtata kõneleja keelele ja suhtlusviisile. Enamasti ei räägi petturid eesti keelt ning seetõttu kipuvad nad otsima vabandusi selles keeles mitterääkimiseks. Eesti pangatöötaja ei keeldu kunagi suhtlemast kohalikus keeles, samuti on petturite suhtlusviis tähelepanu äratav ja pealetükkiv.
Pettuse kahtlustamisel soovitab Luminor kõne katkestada ning helistada panga ametlikule telefoninumbrile. Õiged telefoninumbrid on leitavad panga kodulehel.
Pettuse ohvriks langedes tuleb sellest võimalikult kiiresti pangale teada anda. Parimal juhul on võimalik tehing ja edasised maksed peatada.
Samuti tuleb panka teavitada pangakaardi kaotamise või selle valedesse kätesse sattumise korral – siis tuleb kaart kohe internetipangas blokeerida või helistada panka.