Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Inflatsioon sunnib tarbekaupade hiiglast Unileverit kiirendama hinnatõusu

Copy
Unileveri logo
Unileveri logo Foto: PIROSCHKA VAN DE WOUW

Briti tarbekaupade kontsern Unilever teatas neljapäeval, et firma poolaasta puhaskasum langes tõusvate kulude tõttu.

Ettevõte hoiatas ka hinnatõusu kiirenemise eest mitmete toodete puhul, kuna nad püüavad võidelda kuluinflatsiooni vastu kogu oma äritegevuses.

 

Unileveri kasum kukkus läinud aasta sama perioodiga võrreldes viis protsenti 3,12 miljardi euroni, teatas ettevõte. Nende käive püsis seevastu 26 miljardi euro juures.

Antud tulemuste tõttu langes ettevõtte aktsia. Londoni börsil langes Unileveri aktsia 6 protsenti ning New Yorgi ja Amsterdami börsidel üle 5 protsendi.

Firma teatel mõjutasid tulemust valuutakursside kõikumine, aga ka inflatsiooni hiljutine kiirenemine viirusepiirangute lõdvenedes.

Unilever on viimase aasta jooksul saanud pandeemia tõttu kasu desovahendite ja majapidamiskaupade suuremast nõudlusest ning firma teatel see mõju kestab.

Hinnatõus on kiirenemas

Dove seebi ja Hellmann'si majoneesi tootja hoiatas samas ka hinnatõusu kiirendamise eest mitmete toodete puhul, püüdes sellega võidelda kuluinflatsiooni vastu.

Ettevõte on hädas koostisosade, pakendamise ja transpordi kõrgemate kuludega, mis tõenäoliselt vähendab nende kogu aasta kasumlikkust.

Tarbekaupade hiiglane teatas, et kavatseb kiirendada hinnatõusu kogu maailmas, olles teises kvartalis juba eelnevalt tõstnud hindu 1,6 protsendi võrra.

Unilever on omab üle 400 kaubamärgi ning nende toodete hulka kuuluvad toiduained, maitseained, jäätis, tee, kohv, hommikuhelbed, puhastusvahendid, vee- ja õhupuhastusvahendid, lemmikloomatoit, hambapasta, ilutooted, kehahooldusvahendid ning vitamiinid, mineraalained ja toidulisandid.

 
Tagasi üles