Vastused autojuhtide külmaküsimustele

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Autor lumes
Autor lumes Foto: Elmo Riig / Sakala

Kuni 7.veebruari õhtuni vastab Whatcari lugejate küsimustele Viimsi Autohoolduse juhataja Urmas Laansalu.

Küsimusi saab esitada facebooki lehel http://www.facebook.com/whatcar.ee, või saata
meilile: info@whatcar.ee.
 

Küsimus: Kui nende külmade ilmadega vajadust sõita ei ole, kas oleks parem vahepeal ikkagi auto käima panna?

Vastus: Ära pane autot niisama käima. Iga käivitusega kurnad akut ja samas ei lähe mootor nii soojaks, et kondentsniiskus välja aurustuks, ehk siis see niiskus valgub veena mootori õli sisse ja tekitab hiljem probleeme. Kui sõita pole vaja, siis ära käivita.

Küsimus: Miks diiselautodel külma ilma korral käivitumisega rohkem probleeme on?

Vastus: Diiselauto läheb käima poolest pöördest, kui see on korras. Samas ei tea me keegi, mis küttega me sõidame. Teisalt ei hoolda enamus oma autosid nii nagu peaks. Diiselmootoril tuleb (mitte tuleks) vahetada sügisel õli ja kõik filtrid. Siis plahvatab ta iga ilmaga.

Küsimus: Minu endine diiselmootoriga Chrysler läks käima miinus 27 ja tõmbasin pooled autod oma elukohas hommikul käima, praegu sõidan bensiiniautoga ja pean ise hommikuti toppima puhurit auto alla, et tööle saada! 

Vastus: Bensukate puhul eeldatakse seda, et see plahvatab kohe ja pannakse tehase poolt liiga väikse käivitusvooluga akud peale. Pane oma autole umbes 75-80 AH aku peale ja probleem on lahendatud. Enne võta akukasti mõõdud ja siis poodi. Osta kõige võimsam aku, mis sinu auto akukasti mahub. Soovitan Sznajder ja Bosch akusid. Paljukiidetud Varta akudega oli eelmine aasta pidevalt probleeme.

Enne uue aku ostu tasub aku ära kontrollida spetsiaalse testriga. Kehva käivituse viga ei pruugi olla üldse aku, vaid halb klemmide ühendus nii aku klemmide peal, kui ka mootori massiklemmidel. Puhasta need ühendused ja 70-100 eurot võib jääda muude kulutuste tarbeks.

Küsimus: Mul on Hyundai Terracan maastur, mis ei käivitu jälle! Miks?

Vastus: Terracani häda on selles, et tal ei ole eelsüüteküünlaid. Terracanil on sisselaskekollektoris spiraal, mis soojendab mootorisse sisenevat õhku. Tuleks kontrollida, kas see spiraal ka reaalselt töötab? Ära tuleks puhastada ka spiraali ühenduskaablid (seal võib halb kontakt olla). Kuni -15 kraadini plahvatab ka ilma selleta. Samas võib probleem olla ka akus. Terracan tahab suht kiiret vedu. Kui mootor vaevaliselt ringi käib, siis ei teki piisavat survet ja kütus ei jõua silindrisse.

Mõni aeg tagasi ostetud autol on mootori eelsoojendi, kui kaua peaks siin -20` külmaga seda sees hoidma, et asjast kasu oleks? Ise küll mingit erinevust tähele ei pannud kui käivitasin külma mootorit või 2h eelsoendatud.

Kas see eelsoojendus reaalselt ikka töötab? Tegelikult peaks juba 1 tunnist küll olema. Kui soojenduse sisse lülitate, kas tekib mingi nii öelda pinisev heli kapoti all? Kui ei, siis ei pruugi see küttekeha üldse korras ollagi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles