Kaunase ühendveoterminal Rail Baltica raudteel on avatud kommertsliiklusele (1)

BNS
Copy
Esimene konteinerite ja poolhaagistega kaubarong Kaunase ühendveoterminalis.
Esimene konteinerite ja poolhaagistega kaubarong Kaunase ühendveoterminalis. Foto: Irmantas Gelunas

Täna saabus Kaunase ühendveoterminali Hollandist esimene konteinerite ja poolhaagistega kaubarong mööda Euroopa standardlaiusega raudteed, mis võimaldab alustad kaubavedusid enne Rail Baltica infrastruktuuri täielikku valmimist.

Seega on 2015. aastal valminud Kaunase ühendveoterminalist saanud Euroopa raudteesüsteemi kõige kirdepoolseim punkt, kuhu saab Euroopa standardveeremiga peale Rail Baltica Kaunas–Palemonase raudteelõigu kõigi tööde lõpetamist.

Rail Baltica arendab kaubavedusid mitte ainult majandusliku, vaid ka keskkonnaalase kasu nimel, sest raudteetranspordi arendamine ja järkjärguline üleminek jätkusuutlikule ringmajandusele vähendab oluliselt keskkonnareostust, mis annab panuse Euroopa rohelise kokkuleppe strateegiasse.

«Olen rahul kolleegide professionaalsusega. Kahtlemata hõlbustab selle projektiga saadud kogemus Rail Baltica edasist ehitamist. Samuti kutsun tungivalt kõiki Leedu ja Balti piirkonna ettevõtjaid aktiivselt osalema avalikes hangetes, mida tuleb üha juurde,» ütles LTG Infra tegevjuht Karolis Sankovskis.

Ta märkis, et projekt on 85% ulatuses rahastatud ELi struktuurifondidest. ELi institutsioonide jätkuv toetus projektile näitab, et Rail Baltica on rohkem kui raudteeinfrastruktuur – see on majanduskoridor, mis edendab piirkondlikke ühendusi.

«Täna on Balti riikide jaoks tähtis päev ja konkreetne tõestus võimalikest saavutustest Euroopa ühendamise rahastu raames,» märkis Rail Baltica ühisettevõtte RB Rail ASi tegevjuht ja juhatuse esimees Agnis Driksna. 

Tema sõnul võimaldab kaubavedude avamine läbi vastvalminud Euroopa standardlaiusega varustatud Kaunase ühendveoterminali kapitaliseerida Poola–Leedu piiri vahelist lõiku ja alustada esialgseid kaubavedusid enne Rail Baltica globaalse projekti raudtee valmimist. Kaubaveoteenuse avamine standarmõõdus raudteel kuni Kaunase ühendveoterminalini hõlbustab kaubavedude logistika pikaajalise arendamise esialgse äritegevuse välja töötamist kogu Rail Baltica koridori ääres. 

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles