Facebook maksab järgmise pooleteise aasta jooksul miljard dollarit oma rakendusi kasutavatele sotsiaalmeedia staaridele, mis on Facebooki seni viimane rünnak konkurentidele.
Facebook kavatseb maksta suunamudijatele miljard dollarit kuni järgimise aasta lõpuni (1)
Ettevõte jagab raha mõjutajatele läbi ühise reklaamitulu ja boonuste Facebookis ja Instagramis veedetud aja eest ning mõnel juhul pakub Facebook algkapitali mõnele loojale, kes soovib oma kohalolekut nendel saitidel luua, vahendab Forbes.
«Me tahame luua miljonite loovisikute jaoks parimad platvormid elatise teenimiseks,» kirjutas tegevjuht Mark Zuckerberg Facebooki postituses. «Loovisikutesse investeerimine ei ole meie jaoks midagi uut, kuid olen põnevil, et saame seda töövaldkonda aja jooksul laiendada.»
Sotsiaalmeediaettevõtted on võtnud fookusesse suunamudijad, kes aitavad tuua miljoneid igapäevaseid kasutajaid. Facebook on kuulutanud välja hulga algatusi, sealhulgas võimaluse küsida fännidelt raha ja vahendeid oma kaubamärgiga toodete müümiseks.
Kuid Facebook on vaid üks osaline tihedas võidujooksus. TikTok, Snap, Twitter ja YouTube töötavad kõik sarnaste projektide kallal, et pakkuda suunamudijatele paremaid võimalusi raha teenimiseks.
Paljud platvormid plaanivad võtta endale osa suunamudijate teenitud tuludest, kuigi seda tõenäoliselt alles aastate pärast. Lähitulevikus oleks see uus tuluvoog tõenäoliselt suuresti väheoluline selliste hiiglaste jaoks nagu Facebook, kes teenis eelmisel aastal 86 miljardit dollarit tulu.
Kuid Facebooki ja teiste jaoks on oluline, et suunamudijad ja loovisikud jääksid nende platvormidele, kus nende sisu meelitab kasutajaid. Ja ilma nende kasutajateta ei saa Facebook müüa reklaami, mis on ettevõtte elujõud.