Päevatoimetaja:
Sander Silm

Tallinki uue laeva MyStar ristiemaks saab president Kersti Kaljulaid (3)

Copy
Selline hakkab Tallinki laev MyStar välja nägema.
Selline hakkab Tallinki laev MyStar välja nägema. Foto: Tallinki fotomontaaž

Tallinki uue LNG-süstiklaeva MyStar ristiemaks saab president Kersti Kaljulaid, laeva ristimistseremoonia toimub Soomes, Rauma laevatehases 12. augustil.

Kuna Tallinki laeva Megastar ristiema on Soome president Tarja Halonen, oli igati sobilik ja loogiline, et Megastariga Soome lahel tandemina seilama asuva laeva ristiemaks saaks Eesti Vabariigi president. Tallink Grupi juhatuse esimehe Paavo Nõgene sõnul sai uue laeva ristiema valikul oluliseks kaalukeeleks ka president Kersti Kaljulaidi panus Eesti eestkõnelejana keskkonnateemadel ja kliimamuutustele tähelepanu juhtimises nii kodu- kui rahvusvahelisel areenil.

«Kahe aasta eest oma Antarktika 200 ekspeditsiooni alustanud laev Admiral Bellingshausen aitas meil rääkida mitut lugu – tutvustada Eestit kui mereriiki, Eestit kui uute tehnoloogiate riiki, aga juhtida tähelepanu ka üleilmsetele keskkonnaprobleemidele. MyStar ja Admiral Bellingshausen on küll esmapilgul väga erinevad, kuid lugu, mida need laevad räägivad, on sarnane. Eesti on mereriik ja igal aastal on üha rohkem aluseid, mille ahtris lehvib sinimustvalge. Seekordne täiendus sinimustvalgesse laevastikku on muidugi eriline – nii oma suuruse ja tehnoloogia poolest kui ka püüdluse poolest vähem saastada. Niisamuti on eriline Tallinki roll Eesti majanduses, nii tööandjana kui ka kümnetele tuhandetele inimestele tööl käimise võimaldajana,» ütles Eesti Vabariigi president ja MyStari ristiema Kersti Kaljulaid.

MyStar ja Admiral Bellingshausen on küll esmapilgul väga erinevad, kuid lugu, mida need laevad räägivad, on sarnane.

Kersti Kaljulaid

«Uus laev sümboliseerib meie jaoks uut lootust paremale homsele, sest keskkonnasäästlikumad ja energiatõhusamad laevad tähendavad puhtamat Läänemerd ja paremat elukeskkonda meile kõigile. Süstiklaevade Megastar ja MyStar tandem Tallinna-Helsingi liinil loob 2022. aastal rohelise silla Eesti ja Soome vahele. Oleme eriti rõõmsad, et vaatamata väljakutseterohkele pandeemia-aastale oleme saanud jätkata võtmetähtsusega strateegiliste investeeringuprojektidega ja vaatamata kõigele valmib ja tuleb liinile MyStar 2022. aastal,» ütles Paavo Nõgene.

Tallink Grupi tellimusel Soomes Rauma laevatehases (Rauma Marine Constructions) ehitatav ja 2022. aastal valmiv, Läänemere kõige keskkonnasõbralikum süstiklaev MyStar ristitakse laevaehituse kombe kohaselt piduliku tseremoonia käigus Rauma laevatehases 12. augustil 2021.

MyStari ristimise tseremoonia osana toimub ka laeva vette laskmine. See viiakse läbi laevatehase kuivdokis, kus laevakeret on seni ehitatud, ning vette laskmise käigus avavad aukülalised tseremoniaalselt kuivdoki veeventiilid ning kuivdokk täidetakse veega. Pärast laeva ristimist ja vette laskmist siirdutakse laevaehitustöödega peamiselt laeva siseruumidesse.

MyStar tähistab Tallink Grupile laevandusettevõttena olulist sammu üha suurema energiatõhususe saavutamisel ja keskkonnahoiu väärtustamisel. MyStar, nagu ka Tallinki laevastiku praegune lipulaev Megastar, kasutab kütusena peamiselt veeldatud maagaasi (LNG) ning on ühtlasi kooskõlas kõigi praeguste ja teadaolevate tulevaste emissiooninõuetega.

«MyStar on meie laevatehase jaoks juba mitmes Tallink Grupi tellimusel ehitatav ja ühtlasi ka kõige energiatõhusam laev. Meie eesmärk on olla keskkonnasõbraliku laevaehituse esirinnas, mistõttu oleme uhked, et saame panustada Tallinna ja Helsingi vahelise laevaliikluse kujundamisel keskkonnasõbralikumas suunas koostöös meie olulise ja pikaaegse partneri Tallink Grupiga,» ütles Rauma Marine Constructionsi president ja tegevjuht Jyrki Heinimaa.

Laevale nime leidmiseks korraldas Tallink Grupp rahvusvahelise nimekonkursi, MyStari pakkus välja Marietta Kähärä Soomest, kes põhjendas, et MyStar on iga reisija oma staar Läänemerel.

Tallinki uue süstiklaeva MyStar ehitusprojekti järgmine verstapost on laeva valmimine ja ehitaja poolt laeva Tallink Grupile üleandmine, mis leiab kavakohaselt aset 2022. aasta esimeses pooles.

MyStari ehitus Rauma laevatehases (RMC) algas 6. aprillil 2020 ja see on kõige suurem laev, mis on Rauma laevatehases seni valmimas.

Esimene MyStari ehituse suur verstapost – kiilupanek – leidis aset mullu septembrikuus, kui paika sai laeva kiiluplokk. 2020. aasta sügisel paigaldati laevale LNG-mahutid, paigaldati laeva peamasinad ja elektrimootorid. Käesoleva aasta aprillikuus ehk täpselt aasta pärast laevaehituse algust said paika kõik laevakere plokid ja valmis laeva veealune osa ehk teisisõnu, laev saavutas oma kogupikkuse – 212 meetrit. Laevatehase kuivdokis jätkub käesoleval ajal laeva veepealse osa kokkupanek sektsioonide kaupa kuni laeva täieliku valmimiseni.

Laev ristitakse 12. augustil laevatehase kuivdokis, ning Tallinki traditsioonide kohaselt leiab peale ristimistseremoonia lõppu aset kohe ka laeva veeskamine. Pärast veeskamist jätkuvad laeva ehitustööd juba laeva siseruumides. Laeva sisekujunduse kavandab Soome mainekas arhitektuuribüroo dSign Vertti Kivi & Co.

Traditsiooniliselt saab laev ametlikult nime just ristimisel. Laevaehituse iidsete traditsioonide järgi on laeva õnnistamine ja vette laskmine tähtis laevale pika ea ja hea õnne tagamisel. Ammuse kombe kohaselt toodi jumalustele laeva õnnistamise käigus ohvriand, selle kombe kauget kaja sümboliseerib tänapäeval laeva parda vastu puruks löödav šampanjapudel. Hea õnne tagab laevale see, kui patrooni poolt vastu laevaparrast heidetav pudel puruneb kohe esimese heitega. Tallinki laevu ristitakse traditsiooniliselt Champagne Nicolas Feuillatte Brut Réservega.

MyStar tuleb Megastari sarnane

  • Valmistaja: Rauma Marine Constructions (RMC), Soome, valmimisaasta 2022
  • Reisijakohti 2800
  • Reisijakajuteid 46
  • Tekke 12
  • rajameetreid 3190
  • Pikkus 212 m
  • Laius 30,6 m
  • Kiirus 27 sõlme
  • Kogumahutavus GT 50 000
  • Jääklass 1A
  • Peamasinate koguvõimsus 42000 kW
  • Referentslaev: Tallinki süstiklaev Megastar
Tagasi üles