EL määras Volkswagenile ja BMWle 875 miljoni euro suuruse kartellitrahvi

Ronald Reinap
, reporter
Copy
Volkswageni logo.
Volkswageni logo. Foto: Aly Song

Euroopa Liidu komisjon kehtestas BMWle ja Volkswagenile suured rahatrahvid. Kaks autotootjat olid diislikütuse skandaali käigus teinud ebaseaduslikke kokkuleppeid. Daimler pääses trahvist, kuna tegi uurijatega koostööd.

Euroopa Komisjon määras neljapäeval Saksamaa autotootjatele Volkswagen ja BMW kokku 875 miljoni euro suuruse trahvi, kuna nad olid omavahel kokku leppinud, et piirata nende välja töötatud heitgaaside puhastustehnoloogia kasutamist, vahendab Reuters.

Antud kohtuasi loob pretsedendi, laiendades Euroopa konkurentsiõiguse rakendamist tööstusettevõtete vahelistele tehnilise tasandi kõnelustele. Käesolev juhtum käsitleb kümme aastat tagasi peetud kõnelusi AdBlue (lisaaine, mida kasutatakse lämmastikoksiidi puhastamiseks diiselmootoriga autode heitgaasidest) disainistandardite üle.

«See on esmakordne,» ütles Euroopa Liidu konkurentsipoliitika juht Margrethe Vestager Brüsselis pressikonverentsil. «Me ei ole kunagi varem tegelenud kartelliga, mille eesmärgiks oli piirata uudse tehnoloogia kasutamist.»

Vestager lisas, et Saksa autotootjad, kelle hulka kuulusid ka VW üksused Audi ja Porsche, omasid tehnoloogiat, mis võimaldas vähendada kahjulikke heitkoguseid rohkem, kui ELi õigusaktidega nõuti, kuid vältisid selle nimel konkureerimist.

«Seega on praegune otsus seotud sellega, kuidas seaduslik tehniline koostöö läks viltu. Ja me ei salli seda, kui ettevõtted teevad kokkumängu,» ütles Vestager. Ta lisas, et kõik pooled on nõustunud juhtumit lahendama ja «on tunnistanud oma rolli selles kartellis».

Kokkuleppe kohaselt maksab Volkswagen 502 miljonit eurot ja BMW 373 miljonit eurot trahvi. Daimlerile, kes oli samuti osa kartellist, ei määratud trahvi pärast kartelli paljastamist.

Juhtum on seotud nn Dieselgate'i skandaaliga, mille käigus kasutati tarkvara, mis võimaldas autotootjatel petta sõidukite heitkoguste testides.

Dieselgate'i skandaalis tunnistas VW selliste vahendite kasutamist, mis tõi Wolfsburgi autotootjale kaasa üle 32 miljardi euro suurused kulutused, mis olid seotud sõidukite ümberehitamise, trahvide ja kohtukulude maksmisega.

 
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles