Kolmapäeva hommikul jõudsid Muuga sadamasse HHLA TK Estonia terminali kaks suurt konteinerikraanat, mis käikuvõtmise järel loovad Muugale võimekuse teenindada tänasega võrreldes oluliselt suuremaid konteinerilaevu ning seeläbi tõsta Eesti atraktiivsust kaubavahetuse sõlmpunktina.
FOTOD ⟩ HHLA TK Estonia konteinerikraanad jõudsid kolmapäeval Muugale
«Kahe lisanduva kraanaga suudame alates hilissügisest Muugal teenindada suuri post-Panamax-tüüpi laevu ning muudame seeläbi meie konteineriterminali oluliselt atraktiivsemaks kõigile logistikaahela osalistele,» lausus HHLA TK Estonia juhatuse esimees Riia Sillave.
Riia Sillave sõnul on teave Muuga terminalis lisanduvast võimekusest teenindada suurimaid Taani väinadest läbi mahtuvaid laevu juba jõudnud globaalsete laevafirmade teadvusesse. «Globaalses logistikaäris on selgelt tunda laevafirmade poolset nõudlust terminalide käitlusvõimekuse kasvatamise järele ning juba täna on reederid tunnustanud meid tulevikkuvaatava investeeringu eest.»
· Kraanad olid varem kasutusel HHLA TK Estonia sõsarettevõttes Hamburgis CTB terminalis.
· Ühe kraana kaal - 1400 tonni
· Kraana kõrgus on 73 meetrit, tõstetud poomiga 105 meetrit
· Kraana tõsteulatus on 50 meetrit / 21 konteineririda
· Kraanad transporditi pargasel Eestisse ümber Taani (Skagen Odde poolsaar) ja mööda Läänemerd. Teekonda alustati Hamburgi sadamas 29. juunil ning Muugale jõudsid kraanad 7. juulil 2021
Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm avaldas lootust, et lisanduv konteinerite käitlemise võimekus ja kaasnev paindlikkus omab positiivset mõju Muuga sadamat läbivatele kaubamahtudele juba lähemas tulevikus.
«Lühiajalise perspektiivi kõrval on kahtlemata oluline ka pikem vaade ehk Muuga edasine areng, sealhulgas ka Rail Baltica oodatav valmimine ja seeläbi avanev uus potentsiaal nii põhja-lõuna kui ka ida-lääne suunalisel kaubavahetusel,» märkis Valdo Kalm.
Saksamaalt Hamburgist meritsi Eestisse transporditud konteinerikraanad on 70-tonnise tõstejõuga, 73 meetri kõrgused ja 50-meetrise tõsteulatusega. Muuga sadama 17. kaile paigaldatavad kraanad loovad võimaluse teenindada laevu mahutavusega kuni 14 000 TEUd ehk merekonteineri ühikut. Praeguste konteinerikraanadega suudab HHLA TK Estonia Muugal teenindada laevu mahutavusega kuni 3500 TEUd.
HHLA TK Estonia opereerib Muuga sadamas multimodaalset kaubaterminali. Terminal teenindab konteineri-, veeremi- (ro-ro) ning üld- ja puistekaupa vedavaid laevasid ning käitleb maantee- ja raudteetranspordiga veetavat kaupa. Konteineriterminali aastane kaubakäitlemise võimekus on 600 000 TEU-d; 2,4 miljonit tonni üld- ja puistekaupa ning terminal suudab teenindada kuni 16 ro-ro laeva väljumist päevas.
HHLA TK Estonia kuulub Euroopa juhtivasse logistikakontserni Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), mis opereerib konteineriterminale Hamburgis, Odessas, Triestes ja Muugal, mida täiendavad jätkuühendused ja intermodaalsed logistikakeskused mitmel pool Kesk- ja Ida-Euroopas.