E-kaubandus on suurte arengute keerises. Teadlikud tarbijad soovivad kauba silmapilkset kättetoimetamist ning et see oleks samal ajal ka keskkonnasäästlik. Näiteks Bolt laiendab juulis oma kullerteenust, rajades Tallinnasse poelao ehk nn pimelao (Dark Store – toim), kust peaksid tellimused jõudma kliendini 10–15 minutiga. Tallinnas alustatakse katseprojektiga, ent esimeses järgus plaanib ettevõte teenusega turule minna kümnes Euroopa riigis.
Kaup 10 minutiga kätte: e-kaubandus muutub eriti kiireks ja roheliseks
Terves Euroopas, eriti näiteks Itaalias ja Suurbritannias, soovib 70 protsenti regulaarsetest e-ostlejatest, et e-kaubanduse ettevõtted oleksid keskkonna suhtes vastutustundlikud.
DPD uuringust selgus, et nüüdseks eelistab lausa 80 protsenti Itaalia e-ostlejatest üksnes kohalikke tooteid ning ligi pooled Suurbritannia ostlejatest valivad konkurendi toote, kui see on valmis pakkuma keskkonnasäästlikumat lahendust. Sarnaseid trende tarbijate teadlikkuses ning küsimustes kaupmeestele on märgata ka Baltikumis, mida nutikamad kaupmehed ka ära kasutavad.
Näiteks avas Uuskasutuskeskus mõni päev tagasi koostöös Astri Grupiga Lõunakeskuse välialal uudse kogumismaja, kuhu saab 24/7 iseteeninduslikult ära tuua kodus liigseks muutunud heas korras asju. Suvel on plaanis avada veel kolm kogumismaja Tallinnas, Pärnus ja Narvas Astri Grupi kaubanduskeskuste välialadel.
Järk-järgult hakkab Eestis levima Euroopas juba küllaltki tavaline keskkonnateadlikum pakendamise teema ning mitmedki suured kaupmehed pakuvad taakasutatavaid pakendeid, vähendavad pakkematerjali loodussõbralikuma vastu ning tarbijad küsivad selle kohta ka aina rohkem. Näiteks tuli Barbora juulis välja teatega, et nad toimetavad edaspidi tellimused kohale ainult suurtes paberkottides ning lisaks sellele vähendavad ka kilekottide kasutamist puu- ja juurviljade ning muude toodete pakendamiseks, kus seda on võimalik teha.
Uus norm päevane tarne
Väga selge trend on ka kauba kättesaamise kiiruses. Tänane uus norm ja ootus on sama päeva tarne, mida paljud kaupmehed juba pakuvad väga edukalt.
Näiteks Bolt laiendab juulis oma kullerteenust, rajades Tallinnasse poelao ehk nn pimelao (Dark Store ), kust peaksid tellimused jõudma kliendini 10–15 minutiga. Tallinnas alustatakse katseprojektiga, ent esimeses järgus plaanib ettevõte teenusega turule minna kümnes Euroopa riigis.
Ladu avatakse kesklinnas, kust jalgrattaga kuller jõuaks 10–15 minutiga keskkonnasõbralikult igale poole. Bolt ei raja mitte tavalist toidupoodi, vaid nn pimeladu ehk kliendi eest hakkavad poelaos käima kullerid. Mugavuspoe kaubavalik on väga väike, ent see võimaldab pakkuda väga kiiret tarneaega, mis võiks olla alternatiiv jaekettide veidi pikemale tarneajale.
Pandeemia ja tavapoodide sulgemine ning piirangud on inimesed pannud seega rohkem mõtlema keskkonnale ja selle mõjule. Näiteks USAs kasvas Google'i toidu kojuveo otsing pea 300 protsenti, kuid samal ajal ligi 900 protsenti täpsemalt, kuidas toitu kiirelt ja turvaliselt kätte saada. Selle põhjuseks ongi e-ostlejate üleüldine suurem keskkonnateadlikkus ning nõudmine, et toode oleks igas etapis jätkusuutlikum – alustades tooraine hankimisest pakkimise ja transpordini välja. Ning lisaks tahetakse kaupa kätte saada juba täna!