Bolt laieneb toidupoodide ärisse

Ronald Reinap
, reporter
Copy
Bolt Food kuller.
Bolt Food kuller. Foto: Zygimantas Gedvila

Bolt on arendamas uut teenust nimega Bolt Markets, mille abil tarnitakse klientidele toidukaupu oma «pimepoodidest».

Pimepoed on laod ja tellimiskeskused, mis asuvad strateegiliselt linnades, et võimaldada kaupade kiiret kohaletoimetamist klientidele, vahendab Forbes.

Bolt, mis pakub ka sõidujagamis- ja toidukullerteenust, alustas eelmisel aastal koos koostööpartneritega toidukaupade tarnimist, kuna nõudlus selle järele kasvas pandeemia ajal hüppeliselt.

Nüüd on firma laienemas, hakkates ise kaupu ladustama ja tarnima - selle asemel, et olla lihtsalt vahemees, ostab, müüb ja tarnib Bolt oma kaubad täies mahus ise.

Bolti asutaja ja tegevjuht Markus Villig Bolti «pimepoes».
Bolti asutaja ja tegevjuht Markus Villig Bolti «pimepoes». Foto: Markus Villig / Facebook

Bolti pimepoodide rajamise püüdlused algavad koduturul Eestis ning firma soovib kiirelt jõuda 20 riiki, kus nad juba on toidu kohaletoimetamisega seotud, ütles Bolti tootearendusjuht Jevgeni Kabanov intervjuus Forbesile. Praegu on ettevõtte võrgustikus 100 000 kullerit.

Kabanov lisas, et laienemine pimepoodidesse on üks osa Bolti toiduvertikaali suuremast strateegiast.

Kabanov ütles ERR-ile, et Bolt Market on võrreldav väiksema supermarketiga, mille tootevalikusse kuulub 1000 kuni 2000 kaubaartiklit.

«Tellimus komplekteeritakse minutitega. See on väga tore teenus, et kui olete kodus ja tahate putru teha, aga piim sai otsa, siis saate 10-15 minutiga piima kätte, võib-olla paar asja veel tellite, mis külmikus on puudu. See pole koht, kuhu lähete pere jaoks kümmet kilo kaupa ostma, vaid see on nagu nurgapealse piimapoe uus tulek – mugavus ja kiirus on see, mis on uue hingamise leidnud tänu sellele, et on paaritatud kojuveoteenusega,» kirjeldas Kabanov.

Esimene pimepood tuleb peaegi Tallinna kesklinna, millest saab katseprojekti nurgakivi. Täpset Bolt Marketsi teenuse alguskuupäeva pole Bolt veel välja öelnud.

Bolt Markets on oma uues tööstusharus silmitsi suure konkurentsiga. Rääkimata kohalikest toidupoodidest, kes tarnivad toidukaupu koju, on Euroopas viimase aasta jooksul on tekkinud mitu toidukaupade kättetoimetamise idufirmat, mis tuginevad samale mudelile ja lubavad kiirtarneid.

Näiteks üks Bolti suurematest konkurentidest Glovo on investeerinud suuri summasid oma pimepoodidesse, ka Delivery Hero on tunginud samasse valdkonda. Euroopas on hulk uusi idufirmasid, mis on sisenenud pimepoodide ärisse, sealhulgas Berliini Gorillas, mis saavutas hiljuti miljardi dollari suuruse turuväärtuse, ja mitu idufirmat Ühendkuningriigis, nagu Dija, mis tegutsevad kõik riskikapitali raha toel.

 
Tagasi üles