Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

PepsiCo lubab 2025. aastaks vähendada EL-is karastusjookide suhkrusisaldust veerandi võrra

Copy
Pepsi pudelid.
Pepsi pudelid. Foto: MARIO ANZUONI

PepsiCo teatas neljapäeval, et kavatseb Euroopa Liidus vähendada suhkrusisaldust karastusjookides neljandiku võrra ning tuua 2025. aastaks turule tervislikumaid snäkke.

Karastusjookide tootjad on olnud surve all, et vähendada oma jookide suhkrusisaldust, ning seda eriti Euroopas, kus mitmed riigid on kehtestanud lisamakse magustatud karastusjookidele, puuviljamahladele ja maitsestatud veele, et võidelda tervise ja rasvumisega seotud probleemidega, vahendab Reuters.

Ettevõtte eesmärgiks on reformuleerida tooteid, kasutades madala kalorsusega magusaineid, tuua turule tervislikke suupisteid ja viia uutele turgudele madala rasvasisaldusega kaubamärke.

«Euroopas on praegu peaaegu iga kolmas müüdav karastusjook suhkruvaba ja me usume, et see suundumus jätkab aja jooksul kasvamist,» ütles PepsiCo Euroopa tegevjuht Silviu Popovici.

Euroopa moodustas eelmisel aastal peaaegu viiendiku PepsiCo kogumüügist, mis teeb sellest Põhja-Ameerika järel suuruselt teise tuluallika.

Ettevõte plaanib vähendada lisatud suhkru sisaldust 2025. aastaks 25% võrra ja 2030. aastaks 50% võrra kogu Euroopas müüdavate jookide, nagu näiteks Pepsi, Lipton Ice Tea ja 7UP, puhul.

PepsiCo soovib järgmise nelja aasta jooksul muuta tervislikud snäkid oma kõige kiiremini kasvavaks toidukategooriaks ning seab eesmärgiks suurendada selle müügimahtu 2025. aastaks enam kui kümme korda, laienedes 2030. aastaks 1 miljardi dollari suuruseks portfelliks.

UNESDA, mis esindab Euroopa karastusjookide tööstust, teatas teisipäeval, et nad töötavad selle nimel, et vähendada jookide keskmist suhkrusisaldust 10% võrra.

Tagasi üles