Suurinvesteering tõstab konteinerite käitlemise võimekust Muugal ligi neli korda

Postimees
Copy
Kaks kraanat tulevad Saksamaalt Hamburgi sadamast meritsi Eesti suunas ja jõuavad Muugale juuli keskel.
Kaks kraanat tulevad Saksamaalt Hamburgi sadamast meritsi Eesti suunas ja jõuavad Muugale juuli keskel. Foto: Chris Emil Janssen via www.imago-images.de

Euroopa juhtiva logistikakontserni HHLA tütarfirma HHLA TK Estonia lisab viimase kümnendi suurima investeeringu raames Muugale kaks suurt konteinerkraanat ning saab seega teenindada suurimaid Läänemerel liikuvaid ehk praegustest neli korda enam konteinereid mahutavaid Post-Panamax klassi aluseid.

Teisipäeval lähetati kraanad Saksamaalt Hamburgi sadamast meritsi Eesti suunas ja nad jõuavad Muugale juuli keskel.

«Viie miljoni euro suuruse investeeringuga lisandub meie kolmele olemasolevale konteinerlaevu teenindavale konteinerkraanale kaks kraanat, mis on oma 21-realise teenindusvõimekusega lähiregiooni suurimad,» lausus HHLA TK Estonia juhatuse esimees Riia Sillave. «Globaalsetele laevafirmadele muutub Muuga külastus seeläbi atraktiivsemaks ja kuluefektiivsemaks ning kasvab ka Eesti kui kaubavahetuse sõlmpunkti olulisus.»

Võimekus teenindada seniste Panamax-klassi laevade kõrval täismahus ka post-Panamax aluseid tõstab Riia Sillave sõnul Muuga konteinerterminali koguvõimekust ligi neli korda.

«Täna suudame teenindada laevu mahutavusega kuni 3500 TEU-d ehk merekonteineri ühikut, uute STS kraanadega ootame Muugale juba laevu, mis mahutavad kuni 14 000 TEU-d kaupa,» märkis Riia Sillave. «Meie terminali territooriumil on täna juba ka piisavalt võimekust kaubamahu kasvuga kaasa minna.»

HHLA TK Estonia emafirma HHLA International tegevjuhi Philip Sweensi sõnul on investeering suunatud sihiga tulevikku ja eelduste loomiseks Muuga multimodaalse terminali täiendavaks kasvuks.

«Muuga tugevuseks Läänemere regioonis on selle keskne asukoht nii põhja-lõuna- kui ida-läänesuunalise kaubavahetuse võtmes. Võimekus teenindada suurimaid Läänemerel seilavaid kaubalaevu annab meile võimaluse kasutada kogu Muuga terminali potentsiaali nii tänaste kui homsete kaubavoogude teenindamisel,» märkis Philip Sweens.

Muugale paigaldatavad STS kraanad (ship-to-shore) tuuakse Eestisse Saksamaalt Hamburgist, kus nad seni teenindasid HHLA TK Estonia sõsarettevõtte CTB-terminali. Eestisse jõuavad 70-tonnise tõstejõuga, 73 meetri kõrgused ja 50-meetrise tõsteulatusega kraanad juuli keskpaigas ja need lähevad Muuga sadama 17. kail kavakohaselt käiku sügisel.

HHLA TK Estonia opereerib Muuga sadamas Läänemere piirkonna juhtivat multimodaalset kaubaterminali. Terminal teenindab konteiner-, veeremi- (ro-ro) ning üld- ja puistekaupa vedavaid laevasid ning käitleb maantee- ja raudteetranspordiga veetavat kaupa. Konteinerterminali aastane kaubakäitlemise võimekus on 600 000 TEU-d; 2,4 miljonit tonni üld- ja puistekaupa ning terminal suudab teenindada kuni 16 ro-ro laeva väljumist päevas.

HHLA TK Estonia kuulub Euroopa juhtivasse logistikakontserni Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), mis opereerib konteinerterminale Hamburgis, Odessas, Triestes ja Muugal ning mida täiendavad jätkuühendused ja intermodaalsed logistikakeskused mitmel pool Kesk- ja Ida-Euroopas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles