Programmi raames asuvad Eesti toidutootjaid kolme aasta jooksul treenima Euroopa ja Eesti tippasjatundjad. Programmi eelarve on 0,5 miljonit eurot. Koolitusprogrammi elluviija on Marketingi Instituut ning tellija maaeluministeerium.
«Just praegu on meie hinnangul õige aeg teha ühiselt tark ja läbimõeldud pingutus, mis aitaks Eesti puhta looduse ja ainulaadse toiduvalmistusoskuse viia miljonite inimesteni kümnetes riikides üle maailma,» lausus maaeluminister Urmas Kruuse, lisades, et programmiga on kavas tõsta tootjate ja töötlejate ekspordikompetentsi ning tutvustada neile koostöövõimalusi.
Programmi «Ekspordivägi» eestvedaja, Marketingi Instituudi juhi Anu-Mall Naaritsa sõnul koosneb kolmeaastane programm hulgast eriteemalistest seminaridest ja kontaktüritustest, mille läbiviijateks on igapäevaselt ekspordimaailmas tegutsevad oma ala parimad eksperdid Inglismaalt, Itaaliast, Saksamaalt, Soomest, Rootsist ja Eestist.
«Programmi kokku pannes lähtume põhimõttest, et Eesti toidutootjad ja töötlejad leiaks võimalusi mahte kasvatavaks koostööks ning samas õpiksid ka oma tooteid looma ja ümber kujundama nii, et nad saaks edaspidi nende eest küsida rohkem raha. Hoiame eelkõige fookuses kõrge lisandväärtusega tooteid ja nende müüki,» rääkis Naarits.
Suurim katsumus õige turuniši leidmine
Anu-Mall Naaritsa sõnul on Eesti toidusektori suurimaid katsumusi õige turuniši leidmine meie kaupadele avatud riikides. «Me ei suuda üldjuhul oma väiksuse tõttu rahuldada ühegi suure Euroopa kaubandusketi miinimumnõudeid. Ka meie toodete omahind on reeglina oluliselt kõrgem Poola ja teiste suurte põllumajandusriikide hinnast, lisaks võtavad transpordikulud viimasegi kasumlikkuse,» rääkis Naarits. ««Seda kõike arvestades tuleb leida just need tooted, riigid ja müüginišid, kus hind ja suured mahud ei ole peamine ostuargument,» lausus ta.