Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Uuring: Amazon ja Apple on maailma kõige väärtuslikumad kaubamärgid, Hiina on tõusuteel

Copy
Maailma kõige väärtuslikum kaubamärk on Amazon.
Maailma kõige väärtuslikum kaubamärk on Amazon. Foto: PASCAL ROSSIGNOL

Amazon ja Apple on maailma kõige väärtuslikumad kaubamärgid, kuid Hiina kaubamärgid on edetabelis tõusmas ja on tänaseks väärtuslikumad kui Euroopa tippbrändid, selgub Kantari BrandZ globaalsest pingereast.

1994. aastal Jeff Bezose poolt asutatud Amazon on endiselt maailma kõige väärtuslikum kaubamärk, mille hinnanguline väärtus on 684 miljardit dollarit, millele järgnevad 1976. aastal asutatud Apple 612 miljardi dollariga ja Google 458 miljardi dollariga, teatas Kantar Reutersi vahendusel.

Hiina suurim sotsiaalmeedia ja videomängude ettevõte Tencent on Rahvavabariigi tähtsaim kaubamärk, olles viiendal kohal, samas kui Alibaba on seitsmendal kohal.

Viis brändi esisajas on oma väärtust enam kui kahekordistanud, mille eesotsas on Hiina e-kaubanduse hiiglased Pinduoduo ja Meituan, Hiina juhtiv alkoholitootja Moutai, Hiina sotsiaalmeedia platvorm TikTok ning Ameerika elektriautode tootja Tesla.

2003. aastal asutatud Tesla oli kõige kiiremini kasvav kaubamärk, tõusis kõige väärtuslikumaks automargiks, kasvatades oma väärtust aastaga 275% võrra 42,6 miljardi dollarini, teatas Kantar.

Hiina tippmargid kindlustasid oma juhtpositsiooni Euroopa tippmarkide ees: Hiinale kuulub 14% maailma 100-st tippbrändist, võrreldes 11%-ga kümme aastat tagasi. Samas moodustavad Euroopa kaubamärkid 8%, võrreldes aastakümne taguse 20%-ga, teatas Kantar.

Euroopa tippmark on 21. kohal olev Prantsusmaa moegigant Louis Vuitton, millele järgneb 26. kohal olev Saksamaa tarkvarakontsern SAP.

USA kaubamärgid domineerivad: Ameerika kaubamärgid kasvasid viimase aasta jooksul kõige kiiremini ning nende brändid moodustasid 74% 100-st parimast kaubamärgist.

Maailma 100 parima brändi väärtus on kokku 7,1 triljonit dollarit, ütles Kantar.

Tabeli allikas: Kantar BrandZ

 
Tagasi üles