Airbnb's vägistatud turist sai firmalt salajase 7 miljoni dollari suuruse hüvitise

Copy
Airbnb
Airbnb Foto: Thiago Prudencio

Bloombergi poolt nähtud dokumendist selgub, et Airbnb maksab igal aastal umbes 50 miljonit dollarit võõrustajatele ja külalistele, mis hõlmab vara kahjustamist ja kohtulikke hüvitisi, et kaitsta firma mainet.

Austraalia naine, kes väidetavalt vägistati noa ähvardusel Airbnb korteris New Yorgis, sai firmalt 7 miljoni dollari suuruse salajase hüvitise, mis sisaldas piiranguid selle kohta, mida ta võis juhtunust rääkida, selgub Bloomberg Businessweeki uurimisest, mis käsitles majutushiiglase «külaliste ohutuse» meetmeid.

29-aastast naist rünnati 2016. aasta uue aasta varahommikul Times Square'i lähedal asuvas majutusasutuses, mis ajendas Airbnb kriisiohjamise «töörühma» kiire sekkumise. Bloombergi sõnul «lahendab see meeskond probleeme ainult pärast katastroofi toimumist» ja antud juhul paigutas naise ümber hotelli, maksis tema ema lennupileti eest ning seejärel saatis paari koju tagasi, kattes reisi-, tervishoiu- ja nõustamiskulud.

Osana 7 miljoni dollari suurusest hüvitisest ei saa ohver Airbnb'd ega korteriomanikku, kus vahejuhtum toimus, süüdistada ega kohtusse kaevata. Kokkuleppeni jõuti kaks aastat pärast väidetavat rünnakut. Kuid Airbnb pressiesindaja Ben Breit ütles New York Postile: «Seksuaalrünnaku juhtumite puhul võivad kannatanud inimesed oma kogemustest vabalt rääkida. See hõlmab ka New Yorgi juhtumit.»

Bloomberg uuris mitmeid teisi juhtumeid, sealhulgas Miamilt pärit naise mõrva Costa Ricas Airbnb majutusasutuse turvamehe poolt, kus ta elas, ning ettevõte tasus kohtuasja lõpetamiseks avaldamata summa. Teises juhtumis, millest teatati 2017. aastal, väitis New Mexico osariigist pärit naine, et teda oli seksuaalselt rünnanud superhost, kelle Los Angeleses asuvat kinnisvara ta üüris. Sarnaselt mainitud juhtumitele maksis firma naisele hüvitise, et ta loobuks kohtuasjast.

Dokumendist tuli välja, et Airbnb kulutab regulaarselt igal aastal umbes 50 miljonit dollarit selleks, et lahendada klientidega selliseid juhtumeid, millel võivad olla negatiivsed tagajärjed avalikuse silmis ja kahjustada firma mainet. Samuti käsitletakse selliseid probleeme nagu Airbnb võõrustajatele tekitatud kahju hüvitamine üürnike poolt põhjustatud kahju eest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles