Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Selgusid Eesti inimeste lemmikbrändid: varasem lemmik on esikolmikust kadunud (4)

Copy
Kalevi kommid.
Kalevi kommid. Foto: Toomas Huik / Postimees

Eestimaalaste lemmikbränd on YouTube, millele järgnevad Google, Coop ja ERR. Eestimaalaste kauaaegne lemmik Kalev on langenud esikolmikust välja, selgub Kantar Emori uuringust. 

Edetabeli liidri, YouTube’i positsioon on olnud viimased neli aastat väga stabiilne – viimased kaks aastat on olnud edetabeli esimene ja eelneval kahel aastal teisel kohal. YouTube’i eelistajate hulgas on rohkem nooremapoolseid (kuni 35-aastaseid) mehi, kelle jaoks on see bränd selgelt esimene, ülejäänud järgnevad juba selge vahega.

Teisel kohal oleva Google’i positsioon viimase nelja aasta jooksul olnud ebastabiilsem, liikudes 1. kuni 6. koha vahel. Selle brändi fännid on pigem naised.

Kolmandal kohal on teist aastat järjest Coop, mis jõudis esmakordselt esikümnesse alles üle-eelmisel aastal. Coop on selgelt maapiirkondade elanike lemmik.

 

Viimased kolm aastat on tasapisi edenenud ERR, sel aastal siis neljas. ERR on lemmikuks eelkõige kõrgema haridusega Eesti elanikele.

Varasemalt aastaid esikohta hoidnud Kalev on langenud viiendaks, olles oma populaarsust kaotanud just nooremate (alla 35-aastaste) elanike hulgas tehnoloogibrändidele.

Esikümnesse mahuvad veel Swedbank, Selver, esmakordselt LHV, Telia ja Gmail.

Populaarseimate brändide väljaselgitamiseks palus KAntar Emor vastajail etteantud nimekirja alusel valida kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat – valik tuli teha 159 nimetuse ja logo seast. Nimekirja aluseks on Kantar Emori erinevatest brändiuuringutest saadud kogemus. Uuringu alguses kaardistatakse igal aastal meeldivaimad brändid ka lahtise küsimusega, et järgmises uuringulaines oleks võimalik korrigeerida vastajatele etteantavat nimekirja. Uuringus osales 1099 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat.

Tagasi üles