Toidutööstuse müük horeca sektorisse hakkas mühinal kasvama

Postimees
Copy
Koroonakriisi ajal hakkasid inimesed otsima odavamat välismaist lihatoodet.
Koroonakriisi ajal hakkasid inimesed otsima odavamat välismaist lihatoodet. Foto: Nõo Lihatööstus

Toidutööstuse müük hotellidele, restoranidele ja teistele toitlustusasutustele (horeca) on hakanud kevade teisest poolest kiirelt kasvama.

«Tänavu on horeca sektorit palju väntsutatud. Ehkki suurimad kannatajad olid restoranid ja kohvikud ise, tõi see kaasa doominoefekti, kus hädas sektor tõmbas ka teised kaasa, sealhulgas lihatootjad, kes kaotasid üliolulise segmendi,» ütles  Nõo Lihatööstus OÜ nõukogu esimees Simmo Kruustük.

Nõo Lihatööstuse horeca müük kukkus jaanuaris-veebruaris aastataguse ajaga võrreldes 25-35 protsenti. Kui enne koroonakriisi läks Nõo toodangust 20 protsenti horecale, siis aastavahetusel oli see kahanenud 10 protsendi peale. Aprillis suurenes aga müük horecale tervelt 50 protsenti ja mais üle 30 protsendi võrreldes 2020. aasta sama ajaga.

Kruustük loodab, et suve jooksul saab kriitiline arv inimesi vaktsineeritud, mis võimaldab sügisel tavapärast elu jätkata ega vii ühiskonda massiliste sulgemisteni. «Kuskil on piir ja ma pole kindel, kas paljud ettevõtted suudaks veel üht lockdown’i üle elada,» märkis Kruustük.

Nõo Lihatööstuse müügimaht suurenes koroonakriisile vaatamata tänavu viie kuuga 5 protsenti. Müügi kasvu toetavad tugev kodumaine lihatarbimine ja lihatoodete ekspordi kasv. Välisturgudest kõige paremat tulemust näitavad Läti ja Leedu, kus Nõo on viimastel aastatel oma sortimenti oluliselt laiendanud ja kaubamärgi tuntust kasvatanud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles