Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Soomlased on mures: ranged koroonareeglid nullivad ära Helsingi lennujaama aastatepikkuse töö (1)

Copy
Helsingi-Vantaa lennujaam.
Helsingi-Vantaa lennujaam. Foto: Kimmo Brandt/Epa

Soomlased on Helsingi Vantaa lennujaama arendanud aastaid Euroopa ja Aasia vahelise lennuliikluse sõlmpunktiks. Soome lennundusjuhid aga kardavad, et kättevõidetud turupositsioon mängitakse maha, kui valitsus jätkab koroonareeglitega ranget joont.

Soome lennujaamu haldava Finavia tegevjuht Kimmo Mäki ütles Ilta-Sanomatele, et kõik maailma lennufirmad peavad pärast kriisi hakkama turupositsioone sisuliselt nullist üles ehitama. Mäki sõnul peaks Soome seetõttu hoidma riigi avamisel teiste Euroopa Liidu riikidega sama joont, et mitte kahjustada oma lennukompaniisid ja -jaamu.

Mäki sõnul võib Helsingi Vantaa lennujaam minetada enda tugeva positsiooni, kui liiklus taastub mõnel konkureerival liinil kiiremini. «Kui ühendusi hakatakse tegema läbi muude marsruutide, on hiljem järelejõudmine tõeliselt keeruline.»

Soome riikliku lennufirma Finnairi tegevjuhi Topi Manneri hinnangul on Helsingi lennujaama positsioon rahvusvahelise transpordisõlmena olnud Soome rahvuslik tugevus, mis loonud sektorisse palju töökohti. Manneri sõnul võib see kaduda, kui Soome ei ava end muu Euroopaga sarnases tempos. «On oht, et see põhjustab püsivat kahju Helsingi Vantaa õhukoridorile Euroopa ja Aasia vahel,» ütles ta.

Finavia juht Mäki tõi välja, et Helsingi Vantaa turuosa Euroopa ja Aasia vahelises liikluses on kolm protsenti ning konkurente turul palju. Mäki nimetas ära Stockholmi, Kopenhaageni, Frankfurdi, Istanbuli, Dubai ja Doha lennujaamad.

«See on meie enda teha, kuidas turupositsiooni taastada. Kui koroonapass Euroopas juulis jõustub, peaksime sellega liituma. Kui me seda ei tee, antakse koht teistele,» lisas Mäki.

Tagasi üles