AK ⟩ Kuidas Eesti idudest kasvasid magusaimad start-up-viljad

Aimar Altosaar
, toimetaja
Copy
Ärifestivali sTARTUp Day reklaam Tartus.
Ärifestivali sTARTUp Day reklaam Tartus. Foto: Kristjan Teedema / Tartu Postimees

Eesti iduettevõtlus on maailmas nähtav ja tunnustatud. Startup Nation’i tiitel ei tule aga üleöö, selle taga on 30 aastat tööd ja õnnestunud valikuid.

Start-up kõlab väga sportlikult, viitaks nagu millelegi väga kiirele. Eestikeelne nimetus «iduettevõte» annaks justkui teada, et kui tekib idee ehk idu ning kui seda õigesti arendada ehk kasvatada nagu taime, siis võivad küpseda väärt viljad.

Idufirmadest on kujunenud üks Eesti edulugusid. Juba poolteist aastakümmet räägitakse neist palju, kuid peale asjaosaliste endi teavad vähesed, millega täpselt on tegu. Uuesti on meie idufirmade kogukond pälvinud rohkem tähelepanu viimasel ajal, kui on räägitud seitsme Eestist alguse saanud ükssarviku ehk rohkem kui miljard dollarit väärt ettevõtte esiletõusust.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles