«Täna töös oleva liikuvuse ja transpordi arengukava investeeringud näevad ette ühistranspordivõrgustiku arendamist reisirongikeskseks ning ennustavad hüppelist rongireisijate arvu kasvu. Et see ambitsioon saaks täidetud ning selle plaani elluviimisesse tehtud kulutused end õigustaksid, tuleb juba täna mõelda ka sellele, kuidas reisijad rongi peale jõuavad – kas kohalik transpordikorraldus üldse motiveerib inimesi kaaluma linnadevahelisteks sõitudeks auto asemel rongi?» tõstatas Osula küsimuse.
Kuna raudtee on algselt ehitatud pigem kaubavedude kui reisijate teenindamiseks, asuvad raudteejaamad tema sõnul sageli tõmbekeskustest eemal. «Erinevalt tänasest ei kujunenud see probleemiks möödunud sajandil, kui reisirong oli ainus võimalus liikuma pääsemiseks,» selgitas ta.