E-poed on saanud moekaupade peamiseks müügikanaliks

BNS
Copy
Veebipoes on olulised kvaliteetsed fotod ja tootekirjeldused.
Veebipoes on olulised kvaliteetsed fotod ja tootekirjeldused. Foto: Pexels / CC0 Licence / Artem Beliaikin
  • Moekaupade müük e-poes kasvab igas kuus hinnanguliselt 25 protsenti
  • E-kaubandus võimaldab jõuda nende klientideni, kes tavapoes ei käi
  • Kvaliteetsetel fotodel ja tootekirjeldustel on veebipoes oluline roll

Moekaupade müüjate sõnul on suurem osa nende müügitegevusest kolinud veebi ning e-poed on moetoodetele saanud juhtivaks müügikanaliks.

Baltika Grupi andmejuht Roger Puks märkis, et koroonapandeemia tõi müügitegevusse ootamatuid väljakutseid.

«Kui traditsiooniline kauplustes müük enam võimalik polnud, tuli kiiresti ja efektiivselt investeerida e-kaubandusse. Nii oleme laiendanud enda e-kaubanduse osakonda ühelt töötajalt kümnele inimesele ning samuti organiseerinud ümber kogu oma logistikaahela, et tellimused ja tagastused sujuvalt ja kiiresti kohale jõuaksid,» kirjutas Puks pressiteatesse.

Puma kaubamärki esindava Leedu ettevõtte Lifestyle Trade'i müügijuht Skirmantė Liutkutė tõdes, et pandeemia suunas ka spordikaupade müügi veebi.

«Veebi üle minnes saime aru, kuidas erineb seal ja poes müümine, näiteks pidime toote esindusliku välimuse edasiandmiseks tegema oluliselt rohkem tööd. Olulised on kvaliteetsed fotod ja tarbija kodukeeles olevad tootekirjeldused. Tehtud investeering e-kaubandusse tasus end ära,» märkis Liutkutė.

Moebrändide esindajad nõustuvad, et e-poed on moetoodetele saanud juhtivaks müügikanaliks ning selles osas lähiajal muutuseid oodata ei ole. «Erinevate müügikanalite arendamine on moetööstuse tulevik. E-kaubandus võimaldab jõuda uute klientideni, kes pole varem meie kauplusi külastanud,» selgitas Puma kaubamärgi müügijuht.

Pigu Gruppi kuuluva Kaup24 kauplemisplatvormi juht Raimondas Zilénas märkis, et veel mõni aeg tagasi oli klientidel raske ette kujutada, et T-särki on võimalik osta ilma seda proovimata või kotti osta seda päriselt katsumata.

«E-kanalites müüjad on pidanud muutunud ootustega kohanema ja panustama paremasse kogemusse: pakkuma üksikasjalikke kirjeldusi, kvaliteetseid fotosid ja palju muud,» ütles ta.

Tema sõnul võib kindlalt öelda, et veebist moetoodete ostmine on muutunud paljude Balti riikide tarbijate igapäevaelu lahutamatuks osaks ning ta on kindel, et riiete, jalatsite ja aksessuaaride veebist ostmise trend jätkub ka tulevikus.

«Eelmisel aastal tegi moekaupade kategooria Pigu Gruppi kuuluvas Kaup24 e-poes hüppelise tõusu, kui sellest kui ühest vähim ostetud kategooriast sai üks populaarsemaid. Endiselt kasvab moekaupade müük iga kuu hinnanguliselt 25 protsenti,» märkis Kaup24 kauplemisplatvormi juht.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles