Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Parimaid kokandussaateid premeeriti Hollywoodis Eesti toiduga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Adele Pao
Copy
Marika Blossfeldt Läänemaal
Marika Blossfeldt Läänemaal Foto: Peeter Langovits

Tänavusel Taste Awardside jagamisel, kus võistlesid erinevad kokanduse ja reisiteemalised saated, oli parima toiduprogrammi auhinnaks reis Eestisse ning võimalus teha lähemat tutvust Eesti toiduga.
 

Kolmandat korda Hollywoodis peetud Taste Awardsil, mida tuntakse ka kui Tasty ehk maitsvate auhindadena, antakse pidulikult üle auhinnad kõige edukamatele toidu, moe ja kodu-, elustiili saadete tegijatele nii televisioonis, filmis, internetis kui ka raadios.  

Auhinnagala toimus 12. jaanuaril  Hollywoodis Egiptuse teatris ning sealt ei puudunud ka kuulsused ja punane vaip.

Eestist ükski saade ei osalenud, võistlusväliselt tutvustati aga kohapeal looduspuhtaid retsepte, harrastuskokk Marika Blossfeldti valmistatud jõhvika-peekanipähkli leiba ning trendilainel keedetud punase peedi alusele segatud külma salatit.

Retseptid pärinesid Blossfeldti raamatust «Looduslik toit. Täisväärtuslik elu.» Talviti elab  Blossfeldt Beacon’is New Yorgis, suviti Polli talus Hanila vallas Läänemaal, kirjutab eesti.ca.

Ühes peamises, parima toidusaate kategoorias, oli auhinnaks reis kahele Eestisse. Võitjaks osutus Sarah O´Donnell, kes teeb Average Betty nime all tuntuks saanud toiduvideoid.

Huvi Eesti toidu vastu oli Hollywoodis elav. «Need, kes huvitusid ja küsimusi esitasid, tulid meie esindajate sõnade kohaselt vähemalt üks kord veel tagasi, et maitsta seda, mis Eesti poolt pakuti ja tekkis järjekord Eesti esinduse territooriumi ümber,» nentis Aarne Toomsalu, kes korraldas Eesti toidu kontseptsioonide valiku ja leidis road ja retseptid.

«Eesmärk oli mitte minna Hollywoodi VIPe õpetama kilu ja kama sööma, vaid esitleda oma reaalse kattega ekspordipotentsiaali alustuge,» rääkis Toomsalu.

Esitluse lähtekoht oli, et Hollywoodis esitlemisele tuleva Eestist pärit algupärase retsepti puhul peab see olema lihtsalt selgitatav, lihtsalt õpitav, hästi arusaadav, vähesest arvust lihtsatest  komponentidest, lihtsal viisil valmistatav - kõik kokku nii, et oleks atraktiivne kutsumaks iga inimest tähelepanelikult jälgima, meelde jätma ja kodus proovima hakkama.

«Hollywoodi salvestama tulnud telepildi tootjate tarvis tähendab see seda, et 20 sekundiga tuleb saavutada tähelepanu ja sellele läbimurdehetkele järgneva 2 minutiga oma retseptile vaataja süda lõpuni ära murda,» märkis ta.

Eesti leivakontseptsiooni lugu on seni ajapikku vast suurima ettevalmistuspinna saanud. Seda tänu Eestis pärit krahv Bergi aretatud rukkile, mida Põhja-Ameerikas tuntakse ning tuntakse. «Minu juhtimiskorraldusel oli ette valmistatud ka juustukontseptsioon,» lisas Toomsalu.

Võimalusi Eesti totu maailmas tutvustada on Toomsalu sõnul rohkem, kui teinekord tahetakse endale tunnistada. «Võimalusi leidub tegelikult rohkem kui neid Eestis teadvustatakse, segab niiöelda Eesti enese konnatiigi staarisemise probleem,» kommenteeris ta. Tema sõnul oli aga üritus Eesti tutvustamiseks äärmiselt oluline.

Taste Awards jagamisel Hollywoodi Egiptuse teatris käis kohapeal umbes 500 inimest. «Enamasti VIPid, oli ka konkurentsist aimu saada tahtvaid turuvaatelejaid, kolleege ja sõpruskonda ning fänne,» lisas Toomsalu.

Tema kinnitusel on aga ettenägematu, kui suur hulk inimesi saab tänu üritusele aimu Eesti toidust televisiooni vahendusel.

«Mitmed salvestused saavad omakorda mitmete programmide osaks, kas siis lühemas või pikemas lõigus ning selliste temaatiliste programmide eluiga on mõõdetav aastates - iseasi kui tihti midagi millistes kanalites näidatakse, aga suure tõenäosusega on vaataja ja lugejanumbrid eestikeelse teabekeskkonna tarbijale lihtviisil hoomamatud.»

Ettevalmistusprotsessi käigus selgus, et juustu-teema võiks olla vägagi perspektiivikas, senine tippkvaliteediga toorpiima müük on Toomsalu sõnul olnud seni majanduslikult suisa ennasthävitav.

«Juustu suur eelis tema tooraine maksimiseeritud lisandväärtuse juures on transporditavus pikkade vahemaade taha ja müüdavus samuti päris pikkade perioodide vältel,» rääkis Toomsalu.

Eesti eelselektsiooni üritused kestsid ürituse korraldaja palvel intensiivselt oktoobrist aastavahetuseni. Projekti nimega «Uugametsast Hollywoodi», tekitades jõulueelsel ajal tunduva kokandusteemalise ülekoormuse furoori kõikidele – korraldajatest osavõtjateni.

Sellegipoolest kujunes osavõtjate seltskond ikkagi tõeliselt rahvusvaheliseks ja kes ise välismaalt kohale tulla ei saanud - see saatis oma esindaja või kohaliku Eesti esindaja kui selline võtta oli.

«Mis Eesti eelselektsioonis silma torkas - oli see, et välismaalt oli osavõtt aktiivsem ja suhtumine tõsisem kui kohalike eestlaste suhtumine ning valmidus konkureerida võimaluse saavutamiseks oma oskusi Hollywoodi publikule esitleda.»

«Eestis ei paista oma ala meistrid justnagu enam uskuvat, et Põhjala köögile ainuomase maitsebuketi uuenduslik sähvatus võib sündida niihästi profikoka kui harrastuskoka köögis,» lisas Toomsalu.
 

Märksõnad

Tagasi üles