Lennufirma eirab kümnete tuhandete eurode väärtuses kahjunõudeid

Emily Bollverk
, Tarbija toimetaja
Copy
Pilt on illustreeriv: Smartlynxi lennuk Tallinna lennujaamas.
Pilt on illustreeriv: Smartlynxi lennuk Tallinna lennujaamas. Foto: Sander Ilvest

Tarbijavaidluste komisjon on teinud käimasoleval kuul kolmteist otsust lennufirma SmartLynx kahjuks, sest ettevõte ei ole kahjunõudeid hüvitanud. Lennufirmal tuleb tarbijatele tagastada kümneid tuhandeid eurosid.

Möödunud aastal pöördus suur hulk tarbijaid tarbijakaitse ja tehnilise järelvalve ameti poole seoses lennufirmaga SmartLynx. Suurima kahjunõude esitas tarbija, kes nõudis lennufirmalt lennu hilinemise eest hüvitist 600 eurot reisija kohta, neljale reisijale kokku 2400 eurot. 

Lennufirma esindaja sõnul hilinesid kaebustes välja toodud lennud tehnilistel põhjustel, mistõttu on ettevõte kahjunõuete tasumisega nõustunud. Ettevõte lisas, et pandeemia tõttu lükkuvad väljamaksed edasi, kuid kinnitas, et väljamaksed tehakse kolme kuu jooksul. Tarbijad on aga praeguseks hüvitist oodanud üle aasta. 

Kokku peab lennufirma tarbijatele tagastama 14 000 eurot.  

Kui pooled komisjoni otsusega ei nõustu ja seda ei järgi võivad nad pöörduda vaidluse läbivaatamiseks maakohtusse.

Euroopa Liidu määrus võimaldab tarbijatel hüvitist nõuda nii hilinenud, tühistatud kui ka ülebroneeritud lendude korral. Määrus kaitseb ja toetab lennureisijaid lennufirma põhjustatud lennu katkemise korral Euroopa Liidu siseste, Euroopa lennujaamast lahkunud või sinna saabuvate lendude puhul. Leenureisija nõude suurus sõltub läbitud vahemaast ja hilinemise pikkusest. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles