Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Suessi kanali laevaõnnetusega seotud kahjunõuded jõudsid Eestisse

Copy
Maxar Technologies staelliidifoto 28. märtsist, mil konteinerlaev Ever Given blokeeris veel Suessi kanalit. Nüüdseks on kahjunõuded jõudnud ka Baltikumi kindlustusettevõteteni.
Maxar Technologies staelliidifoto 28. märtsist, mil konteinerlaev Ever Given blokeeris veel Suessi kanalit. Nüüdseks on kahjunõuded jõudnud ka Baltikumi kindlustusettevõteteni. Foto: --/AFP/scanpix

Märtsis Egiptuses Suessi kanalis kinni jäänud kaubalaeva Ever Giveni pardal oli ka kindlustusseltsi Ergo Baltikumi kindlustatud veoseid; Ergo katab kaupade päästmisega seotud kulusid ligi 200 000 euro väärtuses.

«Ever Giveni pardal oli ka meie klientidele kuuluvat kaupa. Veosekindlustuse olemasolul katame lisaks standardsele kindlustuskaitsele ka üldavarii ja vara päästmisega seotud kulud vastavas proportsioonis kauba väärtusega,» ütles Ergo Baltikumi juhatuse liige Marek Ratnik pressiteates.

Ratniku sõnul on laevaõnnetuse kahjude väljaselgitamine pikk ja keerukas protsess, mis tihti päädib kohtuvaidlustega. «Seda haldab kahjukäsitlusfirma, kelle määrab laevaomanik. Kõik veose omanikud peavad kauba tagasisaamiseks esitama garantiikirja sõltumata sellest, kas kaup on kindlustatud või mitte,» selgitas ta.

Tagasi üles