Sandor Liive ja Konrad Hanschmidti asutatud ettevõte Gridio kaasas üle 440 tuhande euro, et tuua targa elektritarbimise tarkvara elektriautodele.
Sandor Liive osalusega energiafirma kaasas kapitali, et tuua turule elektriautode targa laadimise tarkvara
Gridio Smart Charge on olnud Eestis valitud Tesla omanikele saadaval alates märtsist ja keskmiselt on elektriauto omanikud säästnud umbes kolmandiku Nordpooli börsihinnast võrreldes tavapärase laadimisega. Lähiajal plaanitakse pakkuda Smart Charge toodet Põhja-Euroopas kõigile eraklientidele ning suvel lisanduvad tootevalikusse ka päikesepaneelide ja õhkpumpade integratsioonid.
Gridio on online platform, mis aitab majapidamistel, ja nüüd ka elektriauto omanikel, raha säästa, nihutades energiatargimist kõige mõistlikumale ajale nii, et energiavajadused saavad kõik täidetud. Gridio jälgib reaalajas nii energia hindu, süsiniku jalajälge, kui ka võrgukoormust nihutades automaatselt tarbimise tundidele, mis on majanduslikult ja ökoloogiliselt kõige mõistlikumad. Hetkel on Gridiol koostööprojektid käimas kaheksa erineva energiafirmaga.
Gridiosse investeerisid selles voorus osad senised investorid, nagu näiteks United Angels VC, Decacorn Capital ja Yappa Investments, ning lisandusid ka uued rahastajad. Näiteks võttis rahastamisvoorust osa Pipedrive’i endine tehniline juht Martin Tajur.
«Gridio teenust vajavad tegelikult kõik võrku ühendatud elektritarbijad. See on ainult aja küsimus, mil sellisel targal viisil elektri tarbimine muutub ainsaks mõeldavaks elektri tarbimise viisiks - olgu selleks auto laadimine või maja kütmine,» ütles Tajur.
Gridio peamine missioon on kiirendada rohepööret energia sektoris tervikuna. Näiteks, mida rohkem elektri tarbimist on võimalik tulevikus nihutada mõistlikumale ajale, seda rohkem suudab maailm ära tarbida taastuvenergiat ja vältida energiapuudust, kui päike läheb pilve taha või tuul hetkeks vaibub.
Teiseks, võimaldab Gridio tehnoloogia vältida olukorda, kus näiteks tulevikus suur hulk inimesi töölt koju tulles ühel ajal autod laadima panevad ja võrgu üle koormavad. Gridio on arvutanud, et kui kõik elektriautod 2030 aastal Euroopas ühel ajal laeksid, siis oleks vaja kogu Saksamaa tänast energiatootmis võimekust, et seda nõudlust täita.