Puljongite ja kastmete tootja tegi koroonakriisi kiuste suure kasvuhüppe

PM Majandus
Copy
Puljong OÜ asutaja ja tegevjuht Helgor Markov.
Puljong OÜ asutaja ja tegevjuht Helgor Markov. Foto: Erakogu.

FoodStudio kaubamärgi all kodumaiseid puljongite ja kastmeid tootev Puljong OÜ suutis 2020. aastal koroona kiuste käivet kasvatada koguni 55 protsenti ning teha investeeringu oma Tallinnas Mustamäel asuva tootmise neljakordseks laiendamiseks.

FoodStudio valmistab ainukesena regioonis naturaalseid ilma säilitus- ja lisaaineteta valmispuljongeid ja –kastmeid. Ettevõtte tegevjuht ning asutaja Helgor Markov kinnitab, et Eesti väiketootja suudab edaspidigi kasvada vaatamata keerulisele olukorrale ning plaanib veelgi jõulisemalt läbi lüüa ka välisturgudel.

Ettevõtte 2020. aasta müügikäive oli 850 000 eurot, mis võrreldes aasta varasemaga tähendas 55% kasvu. Ekspordi osakaal kogukäibest on ligi 30% ning kui seni müüdi oma kaupa Soome, Rootsi, Taani, Lätti ja Leetu, siis mullu lisandusid eksporditurgude nimekirja ka Island, Poola ja Ukraina. FoodStudio juht usub, et pandeemiast tulenev ekspordimahtude vähemine jääb minevikku. «Tänaseks on eksport vaikselt taastumas, kuid müügitööd tuleb siiski usinalt teha, sest ega keegi meid Rootsis ja Taanis oota. Seal on mitmed suurtootjad ees ning ka Soomes on koduturu kaitse kõva.»

Piir oli lähedal

2020. aasta alguses oli FoodStudio Helgor Markovi sõnul seisus, kus tootmisvõimsuse maksimumpiir oli lähedal ning see sundis otsima võimalusi, kuidas laieneda. «Meie olemasoleva tootmispinna kõrval Mustamäel läks catering-firma pankrotti ning see andis võimaluse saada 400 ruutmeetrit lisapinda.» Täna on ettevõttel tootmispinda kokku 550 ruutmeetrit ning laiendusega kasvas tootmisvõimsus 750 000 pakilt 4,1 miljonile pakile.

Markov rõhutas, et 400 000 euro suurune investeering tootmise laiendamisse sai tehtud perspektiivitundega. «Kasutame sellest hetkel 35% ja arenguplaani oleme enda jaoks kirjutanud, et maksimum tootmismahu saavutame 3 aasta jooksul ehk aastaks 2025.»

«Koroonakriisi alguses eelmisel kevadel otsustasime riskida ja panna gaasi põhja. Võib öelda, et see tasus ära ja on täna meile edu toonud.» Olulisel kohal olid otsused muuta ettevõte efektiivsemaks, eraldada distributsioon tootmisest ning tootearendusest, laiendada tootmist ning tooteportfelli.

Helgor Markovi sõnul on kõik toona eesmärgiks võetud tegevused ka tehtud, 2020. aastal sõlmiti ka Eesti turu distrubutsiooniõiguse leping AbeStockiga. Kasum ei ole hetkemahte arvestades olnud ettevõtte jaoks prioriteet number üks. «Meie eesmärk on saada käive korralikule tasemele ning tootmine efektiivseks. Saame siiski öelda, et läbi ajaloo pole ühtegi aastat, kus kasum oleks olnud miinusmärgiga.»

Lemmikloomade tooted

Tänavuse aasta uudisena tuli FoodStudio turule uute lemmikloomale suunatud toodetega. «Algne plaan oli teha koerte puljong nn kõrvaltootena, mille toormaterjaliks saavad põhitootmise jäägid. Üsna kiiresti sai selgeks, et see lähenemine on rumal ja ei tööta. Aga mõte ise tundus liiga perspektiivikana, et see niisama tuulde lasta. Eelmisel suvel astusime EAS arenguprogrammi ja viimsed 6 kuud on käinud meeletu arendus ja katsetus ning peame väga kiitma koerakasvatajaid, veterinaare ja teadlasi.»

Täna julgeb Markov juba öelda, et FoodStudio puljong muudab lemmikloomatoidu maailma ning esimeste nädalate müügid ületasid esmaseid ootusi. Praegu on küll toode müügis ainult lemmikloomapoodides ning on mõeldud vaid koertele, kuid kindlasti mõeldakse tulevikus ka kasside peale. «Teeme Eesti asja ning kõik erinevad osapooled on positiivselt paadis olnud. Ei ole kuskil toimunud kaigaste loopimist,» on Markov rõõmus.

Puljong OÜ.
Puljong OÜ. Foto: Erakogu.

FoodStudio filosoofia on, et nad tahavad muuta toidutööstuse maailma. «Teeme midagi sellist, mida ise fänname ja mille rütmis tahame hingata,» sõnastas Markov ning lisas, et sellega tahavad nad muuta iga inimese ja tänaseks ka lemmiklooma toidulaua kvaliteetsemaks. Rääkimata sellest, et FoodStudio pakub rohelise mõtteviisiga toodetud päris ehedat toitu. Kuna zerowaste ja öko on ettevõtte jaoks oluline, siis Markov toodete hinnalanguse momenti tulemas ei näe. «Saime just mitu teadet, kuidas asjad lähevad muudkui kallimaks.»

Koroonakriisiga kaasnenud perede toidutegemistüdimus on aidanud aga FoodStudio ärile kaasa, sest sisuliselt müüakse ju oma klientidele vaba aega. «Järjest rohkem tuleb kodus mitu söögikorda teha ning lõpuks võib see päris tüütuks muutuda. Meie tooted annavad inimestele aega ning 10-15 minutiga saab valmis mahedast toorainest valminud maitsev söök.»

Foodstudio on tegutsenud aastast 2016 ning toodab ainukesena regioonis naturaalseid valmispuljongeid ja –kastmeid säilitus- ja lisaaineteta. Nii koduturule kui ekspordiks tootva ettevõtte suurim rahvusvaheline tunnustus pärineb 2020. aastast, kui Dubai toidumessil GulfFood 2020 nimetati Eesti väiketootja maheaedviljapuljong aasta innovaatilisemaks mahetooteks. «Tegu on seni kõige kaalukama rahvusvahelise erialakonkursi võiduga Eesti toiduainetööstuse ettevõtte jaoks,» rääkis Markov.

FoodStudio Bechameli kaste sai 2020. aasta Eesti Parim Toiduaine konkursil pärjatud rahva lemmiku tiitliga ning sama toode teenis ka žüriilt tiitli «Parim toiduaine Põhja-Eesti väikeettevõttelt». 2017. aastal sai rahva lemmiku tiitli ka FoodStudio kanapuljong. Just lõppenud tänavusel Eesti parima toiduaine konkursil tunnustati Koorest Piprakastet tiitliga «Parim toiduaine Põhja-Eesti väikeettevõttelt».

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles