Eesti ettevõte asus ajutise tööjõu probleemi lahendama

PM Majandus
Copy

Lihtsustamaks vabakutselisena või ajutisena töötamist ja töötajate palkamist, tulid eestlased välja Arveteenuse-nimelise lahendusega, mille eesmärgiks on vahendada legaalselt ajutise töö tasu ja lihtsustada paberimajandust.

Arveteenus on oma olemuselt lihtne. Tööandja ja töövõtja lepivad omavahel kokku tehtavas töös, hinnas ja maksetingimustes. Kui töö on tehtud, esitab töötegija Arveteenuse veebikeskkonna kaudu arve, millelt arvestatakse automaatselt maha riiklikud maksud. Need jõuavad teenusepakkuja kaudu riigini.

Arveteenuse tegevjuht Olavi Aasmann selgitas, et töötajate palkamine näiteks hooajatööde jaoks või ajutiselt suurenenud töömahu katmiseks toob ettevõttele kaasa mitmesugust ettevõttesisest bürokraatiat. «Ettevõtja peab hoolitsema vajalike teavituste ning tulumaksu, sotsiaalmaksu ja töötuskindlustusmakse arvestamise ja tasumise eest. Ka andekas vabakutseline töötaja peab täna olema usin raamatupidaja, kuigi see ei seostu tõenäoliselt tema põhitegevusega. Soovime seda olukorda lihtsamaks muuta ja toetada vabakutselist ettevõtlust ehk teisisõnu kergettevõtlust,» lausus Aasmann.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles