Jaanuaris kasvas aastatagusega võrreldes viie lehe reklaamimaht 6 protsenti ning reklaamikäive 11 protsenti.
Reklaamiaasta algas ajalehtedele väga positiivselt
Võrreldes 2011. aasta jaanuariga suurenes viie lehe reklaamimaht 34 külge ehk 6 protsenti, moodustades 583 külge. Reklaamikäive suurenes 90 tuhande euro võrra ehk 11 protsenti, moodustades 870 tuhat eurot. Veebikäive suurenes 28 protsenti
Meediaekspert Toomas Leito kinnitusel oli märkimisväärne veebi tõus, paraku jäi aga lehtede veebikäive veidi Delfile alla. Esimest korda on veebireklaami monitooringus SmartADi käive. Firma on tugevas kasvutrendis, (uus infosüsteem, uued tugevad investorid, kliendibaasi laienemine), mida ei tohi kahe silma vahele jätta.
«Kõikumatult on turuliider edasi Postimees. Suurim tõusja oli aga Äripäev 28 protsendiga. Endiselt teeb vähikäiku Eesti Päevaleht,» märkis Leito.
Reklaamiturgu vedas jõuliselt autoreklaam, mille volüüm suurenes 80 protsenti, viiendiku võrra kasvas reisireklaam. Personaliotsing oli aasta esimese kuu kohta aktiivne. Nõrk oli sisustus- ja sidereklaam.
Võrreldes eelmise aasta jaanuariga vähenes reklaamimaht Eesti Päevalehes 10 protsenti, Õhtulehes 3 protsenti ja Postimehes 2 protsenti. Äripäeva reklaamimaht kasvas aga 55 ja Eesti Ekspressi oma 15 protsenti.
Reklaamikäive oli jaanuaris suurim Postimehes, kokku 350 000 eurot, mida on aastatagusega võrreldes 20 protsenti enam. Äripäeva reklaamikäive kasvas 28 protsenti ning jõudis 155 000 euroni. Õhtulehe reklaamikäive kahanes 4 protsendi võrra ning oli 135 000 eurot.
Eesti Ekspress müüs reklaami 155 000 euro eest, mida on 13 protsenti enam aastatagusega võrreldes. Eesti Päevalehe reklaamikäive kukkus aga jaanuaris aastatagusega võrreldes 10 protsenti ning oli kokku 115 000 eurot.
Reklaamikäive paberkandjal oli Postimehes 350 000 eurot, Eesti Päevalehes 115 000 eurot, Eesti Ekspressis 115 000 eurot, Õhtulehes 105 000 eurot ning Äripäevas 105 000 eurot.