Statistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu märtsis 657 miljonit eurot. Müügitulu suurenes eelmise aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 4%.
Kaupmeeste müük kasvas piirangutele vaatamata, eriti uhke tõusu tegi internetimüük
Statistikaameti juhtivanalüütik Jaanika Tiigiste ütles, et vaatamata märtsis taas kehtima hakanud koroonaviirusest tingitud piirangutele jaekaubandusettevõtete müügitulu kasvas. «Tööstuskaupade kauplustest vähenes küll kaubamajade, rõivaste, jalatsite, apteekide ja kosmeetikatarvete kaupluste müügitulu, kuid tunduvalt rohkem osteti internetikauplustest ning müük suurenes ka kodukaupade kauplustes,» täpsustas Tiigiste.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes eelmise aasta märtsiga võrreldes 6%. Enim ehk 70% kasvas müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes. Veel suurenes müügitulu 14% majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes ning 10% kasutatud asjade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüügil).
Müügitulu vähenes aga 13% apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes, 9% tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes, 6% muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga ning 5% muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad).
Toidukaupade kaupluste müügitulu suurenes eelmise aasta märtsiga võrreldes 2% ning mootorikütuse jaemüügiga tegelevates ettevõtetes 5%.
Veebruariga võrreldes kasvas märtsis jaekaubandusettevõtete müügitulu 10%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal vähenes aga müük eelmise kuuga võrreldes 1%.
Selle aasta kolme esimese kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 5%.