Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

TLT sotsiaalbusside hanke võitis Veho AS Mercedese bussidega

Copy
Invabuss
Invabuss Foto: Veho AS

Selle aasta algusest võttis AS Tallinna Linnatransport (TLT) liitumislepinguga üle pealinna sotsiaaltranspordi teenusepakkumise ning kuulutas välja hanke uute invabusside liiniletoomiseks - hanke võitis Veho AS, mis pakub Mercedes Sprinter busse. 

«Igapäevaselt on pealinnas ligikaudu 750 sõidusoovi liinivedudele, millest 90 protsenti on invatranspordi liiniveod koolidesse, töökohtadesse ja teistesse igapäevatoimingutega seotud asutustesse ning 10 protsenti juhiveod ehk näiteks sõidud arsti juurde või taastusravikeskustesse. Meie eesmärk on muuta sotsiaaltranspordi teenus töökindlamaks ja kvaliteetsemaks,» ütles Tallinna abilinnapea Andrei Novikov.

TLT juhatuse esimees Deniss Boroditš ütles, et sotsiaaltranspordi sõidukite hankes osales kokku neli pakkujat. «Hanke võitis Veho AS, kelle hankepakkumus vastas kriteeriumitele ning oli majanduslikult parim. Soetame ühtekokku 16 invavarustusega väikebussi kogumaksumusega 978 400 eurot, millele lisandub käibemaks,» tõi Boroditš esile.

«Väljakuulutatud hanke eesmärk oli saada kasutusrendi alusel sõidukiparki juurde 16 uut invatranspordiks sobilikku väikebussi, mille tulemusena saame uuendada ligi 50 protsenti invatranspordi bussipargist. Lisaks teenuse kvaliteedi tõstmisele saame optimeerida ka sõidukipargi remondi- ja ülalpidamiskulusid,» ütles Boroditš.

Veho AS-i tegevjuht Keijo Kaasiku sõnul osaleti hankel kaht eri tüüpi bussidega, mis ehitatakse koostöös Silwi Autoehituse AS-iga ümber invasõidukiteks. «Kõik väikebussid varustatakse ratastooli tõstuki ja kahe spetsiaalse ratastooli kohaga. Kaks sõidukit on üheksakohalised M1 väikebussid ja 14 sõidukit on 16-kohalised M2 väikebussid. Sõidukite tarneaeg on kuni kuu kuud,» ütles Kaasik.

Ta rõhutas, et Sprinteri väikebussidel on suur valik erinevaid turvalisus- ja mugavuslisasid, näiteks automaatkäigukast, tagurduskaamera, parkimisandurid, vihmasensor, elektriline esiklaasi soojendus, külgtuule assistent, sõiduraja hoidmise assistent ja muu selline.

Boroditš lisas, et TLT viib lähikuudel lisaks läbi Saksamaa ekspertide abil koostatud koolitusprogrammi, mis aitaks tõsta inva- ja erivajadustega inimeste transporditeenuse kvaliteeti ja aitaks sõidukijuhtidel tunda end ametikohal pädevamana.

Märksõnad

Tagasi üles