Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kaubamaja puhaskahjum süvenes

Copy
Tallinna Kaubamaja esimese kvartali tulemusi mõjutasid tugevalt valitsuse kehtestatud piirangud.
Tallinna Kaubamaja esimese kvartali tulemusi mõjutasid tugevalt valitsuse kehtestatud piirangud. Foto: Sander Ilvest / Postimees

Tallinna Kaubamaja Grupi 2021. aasta esimese kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 190,8 miljonit eurot, kasvades aasta varasemaga võrreldes 8,7 protsenti.

Grupi 2021. aasta kolme kuu maksueelne kasum oli 2,2 miljonit. Aruandeperioodi puhaskahjumiks kujunes 2,2 miljonit eurot, suurenedes aastavõrdluses 400 000 euro võrra, teatas Tallinna Kaubamaja Grupp.

Käibekasv tulenes autokaubanduse ja supermarketite segmentidest: automüük kasvas 9,5 protsenti, 36,2 miljoni euroni, supermarketite müük kerkis aastaga 13,2 protsenti, 133,9 miljoni euroni. Mäletatavasti viis Selver möödunud aasta maikuus lõpuni Comarketi kauplusteketi ülevõtmise.

«Aasta esimesed kolm kuud tõid grupile ootuspärased tulemused. Üha kasvava nakatumiste arvuga oli aimata, et sellele järgnevad rangemad piirangud ja võimalik kaubanduse sulgemine,» märkis Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp.

«Kuna sel aastal suleti kauplused päris kevadhooaja alguses, 11. märtsil, mõjutas see võrreldes eelmise aastaga veelgi enam hooajakaupade müüke,» lisas Puusepp.

E-poed näitavad müügikasvu

Hoolimata sellest, et grupi e-poed olid tellimuste mitmekordseks kasvuks ette valmistatud, ei kompenseeri e-poodide müügid kaupluste sulgemisest tingitud käibelangust. «Grupi e-poed on meie klientide poolt omaks võetud ning oste sooritavad aktiivselt nii noorema- kui ka vanemaealised,» sõnab Puusepp, kuid tõdeb, et tellimuste arvu kasv on kohati kaasa toonud mõnevõrra pikenenud tarneajad.

«Ajad on keerulised ja kui üldse millegi üle heameelt tunda, siis selle üle, et Kaubamaja, I.L.U., ABC KING ja SHU e-poed on näidanud müügikasvu,» märkis Puusepp. Tema hinnangul on moekaupade müük kodusema eluviisi tõttu olnud juba mõnda aega tagasihoidlik, kuid kodu- ja ilukaupade müük stabiilsel tasemel.

Tallinna Kaubamaja Grupi juhi Raul Puusepa sõnul suleti sel aastal kauplused kevadhooaja alguses, mis mõjutas võrreldes eelmise aastaga veelgi enam hooajakaupade müüke.
Tallinna Kaubamaja Grupi juhi Raul Puusepa sõnul suleti sel aastal kauplused kevadhooaja alguses, mis mõjutas võrreldes eelmise aastaga veelgi enam hooajakaupade müüke. Foto: Jaanus Lensment

Ta lisas, et püsivat käibekasvu näitasid Selverid, mille kaupluste arv suurenes eelmisel aastal 19 võrra tänu ABC Supermarketsi kauplusteketi omandamisele. Puusepa sõnul oli sulgemistest kõige vähem mõjutatud autosegment, kus vaatamata üldisele autoturu langusele saavutas grupp eelmisest aastast paremad tulemused.

Ta märkis, et 2021. aasta alguses jõudis lõpule grupi selle aasta üks olulisemaid arendusi ehk valmis Kulinaaria keskusköögi uus tootmishoone.

Möödunud aastal ostetud Comarketid nimetati ümber Selver ABCks.
Möödunud aastal ostetud Comarketid nimetati ümber Selver ABCks. Foto: Mailiis Ollino

Puusepp tõi välja, et 2021. aasta alguses jõudis lõpule grupi selle aasta üks olulisemaid arendusi ehk valmis Kulinaaria keskusköögi uus tootmishoone.

Selveri supermarketite ärisegmendi 2021. aasta esimese kvartali konsolideeritud müügitulu oli 133,9 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 13,2 protsenti. Maksueelne kasum oli 1,5 miljonit eurot.

Supermarketite segmenti kuulub märtsi lõpu seisuga 70 Selveri kauplust, üks Delice'i kauplus, Solarise toidupood, e-Selveri rändpood ning kohvik, kogumüügipinnaga 114 200 ruutmeetrit ja keskusköök Kulinaaria OÜ. 

Kaubamajade ärisegmendi 2021. aasta kolme kuu müügitulu oli 18,4 miljonit eurot, jäädes eelmise aasta sama perioodi tulemusele alla 13,1 protsenti. Kaubamajade segmendi 2021. aasta esimese kvartali maksueelne kahjum oli 1,7 miljonit eurot. 

Autokaubandussegmendi kolme kuu müügitulu oli 36,2 miljonit eurot, ületades 9,5 protsendiga eelmise aasta sama perioodi tulusid. Aasta esimeses kvartalis müüdi grupi autosegmendis kokku 2077 uut sõidukit. Segmendi kolme kuu maksueelne kasum oli 1,2 miljonit eurot.

Grupi jalatsikaupluste esimese kvartali müügitulu oli 1,0 miljonit eurot. Esimese kvartali kahjum oli 0,6 miljonit eurot.

Kinnisvarade segmendi 2021. aasta kolme kuu grupiväline müügitulu oli 1,2 miljonit eurot, vähenedes möödunud aastaga võrreldes 7,7 protsenti. Segmendi esimese kvartali maksueelne kasum oli 2,5 miljonit eurot. 

Tallinna Kaubamaja Gruppi kuuluvad Kaubamaja AS, Selver AS, Kulinaaria OÜ, Viking Security AS, Tallinna Kaubamaja Kinnisvara AS, Tartu Kaubamaja Kinnisvara OÜ, UAB TKM Lietuva, SIA TKM Latvija, KIA Auto AS, AS Viking Motors, KIA Auto UAB, Forum Auto SIA, Verte Auto SIA, TKM Auto OÜ, OÜ TKM Beauty, OÜ TKM Beauty Eesti, OÜ TKM Beauty Holding, AS TKM King, TKM Finants AS ning Rävala Parkla AS. 

Tallinna Kaubamaja Grupi 2020. aasta konsolideeritud auditeeritud müügitulu oli 741,9 miljonit eurot. Ettevõtte aktsiad on alates 1996. aastast noteeritud Tallinna börsil. 2021. aasta esimeses kvartalis töötas grupi ettevõtetes keskmiselt 4917 inimest.

Tagasi üles