Uuring: koroona teise laine mõjul kasvas toidukaupade e-ostjaskond 77 protsenti, selgus ka turu liider

PM Majandus
Copy
E-Selveri tellimuste komplekteerimine.
E-Selveri tellimuste komplekteerimine. Foto: Konstantin Sednev / Postimees

Viimase poole aastaga on toidukaupade e-ostjaskond kasvanud 77 protsenti. Kui augustis oli viimase kuu jooksul e-poodidest toidukaupu ostnud 8 protsenti 15–74-aastasest elanikkonnast, siis märtsi algul ulatus see juba 13 protsendini, selgub Kantar Emori värskest uuringust.

Võrreldes elanikkonna tervikpildiga, on toidukaupade e-ostjate seas enam naisi, alla 40-aastaseid inimesi, Tallinna ja Harjumaa elanikke ning lastega perede esindajaid.

Kantar Emori uuringueksperdi Kersten Jõgi sõnul on kuu lõikes Eestis toidukaupade e-ostjaid täna juba rohkem kui enamikul tööstuskaupade tootegruppidest. «Kui juulis oli toidukaupade e-ostjaskond suuruse põhjal alles viiendal kohal, siis tänaseks on tõusnud juba teiseks, jäädes alla veel vaid riiete tootegrupile. Arvestades praegust kasvutempot, ei ole ka esikohale jõudmine võimatu,» kommenteeris Jõgi.

Kindel liider on e-Selver

Toidukaupade e-turu kindel liider on e-Selver, olles kõige tuntum ning ka kõige laiema ostjaskonnaga e-pood – e-Selverist teeb iga kuu oste vähemalt iga kolmas (36 protsenti) toidukaupade e-ostja. Kindlal teisel kohal on Barbora, jäädes e-Selverile tuntuselt küll oluliselt alla, kuid põhiostjaskonna laiuses on vahe liidriga juba väiksem.

Kolmandal ja neljandal kohal on vastavalt eCoop ja Rimi e-pood. Vähem kui aasta tagasi avatud Rimi e-pood on tõusnud tuntuselt juba eCoopi kõrvale, kuid ostjaskonnalt jääb talle veel alla.

Kersten Jõgi sõnul kujundab häid kliendisuhteid toidukaupade e-ostmisel eelkõige ostlemisprotsessi mugavus – veebipoe ülesehitus peab muutma ostlemise lihtsaks ja nauditavaks. «Keskmisest suurema mõjuga on ka kaupade leidmise lihtsus, lubadustest kinnipidamine ning et e-pood seisab kõrge kvaliteedi eest. Kõige paremat kliendikogemust pakuvad täna e-Selver ja Rimi e-pood,» täiendab Jõgi.

 

E-kaubanduse trende kaardistav veebiuuring toimus 11.–17. märtsini ja selles osales 1130 Eesti elanikku vanuses 15–74 eluaastat. Toidukaupade e-ostmise veebiuuring toimus 2.–12. märtsini ja selles osales 584 Eesti elanikku vanuses 20–60 eluaastat, kes on ostnud toidukaupu veebist viimase 6 kuu jooksul.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles