Transpordifirma Lajos omaniku Einar Vallbaumi sõnul tähendab diisliaktsiisi kriisieelsele tasemele tõstmine seda, et rahvusvahelise transpordiga tegelevad Eesti veofirmad viivad kõik oma tankimised järjekordselt Lätti ja Leetu. «Siis võib riik teha, mida tahab. Enam me tagasi ei tule,» hoiatas ta.
Tellijale
Veofirma diisliaktsiisi tõusust: riik saeb oksa, millel istub
Rahandusministeeriumi kevadprognoosis seisab, et järgmisel aastal on oodata diislikütuse deklareerimise vähenemist, kuna 1. maist 2022 tõuseb aktsiisimäär endisele tasemele, 493 eurot 1000 liitri kohta, tuues kaasa üle 6-protsendilise jaehinna suurenemise. «Suurim negatiivne mõju tuleb piiriülese tankimise kasvust. Tankimine, mis ajutiselt tagasi Eestisse toodi, viiakse taas lähiriikidesse tagasi,» seisab prognoosis.
Samuti on rahandusministeeriumi prognoosist näha, et veel tunamullu 7,9 protsendini ehk 65 miljoni liitrini ulatunud diislikütuse piirikaubandus peaks tänavu vähenema 1,2 protsendi ehk 10 miljoni liitri tasemele.