Venemaa päritolu Rail Garant alustas täna Muugal ametlikult konteinerterminali ehitust.
Rail Garant alustas Muugal uue konteinerterminali ehitust
Projekti maksumus ulatub ligi 60 miljoni euroni. Plaanide kohaselt võtab konteinerterminal esimese veoste partii vastu järgmise aasta esimeses kvartalis.
Tallinna Sadama poolt teostatud Muuga konteinerterminali infrastruktuuri ehitus Euroopa Liidu finantseerimise kaasabil lõppes 2010. aasta suvel. Operaatori leidmiseks korraldatud konkursi võitis Venemaa transpordiettevõtete grupp Rail Garant, kellega Tallinna Sadam allkirjastas lepingu möödunud aasta 11. aprillil.
Rail Garant Estonia OÜ juhatuse liige Oleg Urnev rääkis, et terminali arendamiseks vajalikud ehitustööd algasid Muuga sadamas jaanuari keskel. Terminali ehituse esimene järk plaanitakse valmis saada juba käesoleva aasta jooksul, mil valmivad kraana alused, raudteeharud ning inseneriinfrastruktuur.
Rail Garanti poolt korraldatud terminali ehitushanke võitis Insenerehituse ASi ja Lemminkäinen Eesti konsortsium. «Projekti esimeses faasis, sel talvel rammime vaiad, tugevdame kaid, loome kraanadele alused ja alustame raudteeharu ehitust. Järgmises etapis, kevadel hakkame tegelema terminali platsi ehitustöödega,» märkis Lemminkäinen Eesti juhatuse esimees Sven Pertens.
Esimese järgu käivitamiseks vajalike seadmete paigaldustööd lõpetatakse selle aasta lõpuks: aasta kolmandas kvartalis paigaldatakse kraanaseadmed ning aasta lõpuks käivitatakse terminal testrežiimil.
Tuleva aasta neljandaks kvartaliks plaanib ettevõte kasvatada ühes kuus veosekäibe 10 tuhande TEU-ni. 2014. aasta prognoositud veosemaht ulatub 125 tuhande TEU-ni. «Sellel perioodil plaanime saavutada esimese järgu täisvõimsuse ning alustada teise järgu ehitamisega, mis omakorda kasvatab terminali võimsust 270 tuhande TEU-ni aastas,» märkis Oleg Urnev.
Muuga merekonteinerterminali töödeldud konteinerite maht moodustab prognooside järgi 2015. aastal 300 tuhat TEU-d ning 2016. aastal – 400 tuhat TEU-d. Uus terminal annab tööd 200 inimesele.
Rail Garant ettevõtete grupi kaasomaniku Nikolai Falini sõnul plaanib tütarettevõte Rail Garant Estonia käesoleva aasta lõpuks mitte ainult ette valmistada uue terminali käivitamise Muugal, vaid saavutada ühtlasi ka Eesti ühe juhtiva ekspediitorettevõtte positsiooni. «Muugale ehitatavat konteinerterminali saab kasutada hubi ehk jaotusjaamana ning meie projektlahendus lubab Muugal vastu võtta ookeani klassi laevu,» lisas Falin.
Oleg Urnevi sõnul omavad Muuga sadam ja ehitatav terminal vajalikke parameetreid ookeani klassi Panamax ja PostPanamax tüüpi kuni 42-meetrise pardalaiusega laevade vastuvõtmiseks.
«Plaanime 95 protsenti veostest kohale toimetada konteinerrongidega, mis mõjutab positiivselt transpordi tähtaegu ja hindu. Rail Garant omab piisavat veeremiparki selle plaani realiseerimiseks,» märkis Urnev.
«Muuga terminali täitmist toetavad meie omad in-land konteinerterminalid Uuralites ja Kesk-Venemaal. Praeguseks töötavad sellised terminalid Tšeljabinskis ja Permis, lähiajal plaanib ettevõte luua laoplatse Jekaterinburgi, Nižni Novgorodi ja Moskva oblastisse,» lisas ta.
Urnevi sõnutsi on konteinerveod kõige kiiremini arenev vedude segment Venemaal, kusjuures kasvu on märgata mitte ainult impordi segmendis. «Peame üheks võtmelise tähendusega arengusuunaks impordi kõrval just Venemaa ja SRÜ ekspordiveoste transiiti,» lausus Urnev.
Rail Garant grupi konsolideeritud veeremipark ulatus 2011. aastal 30 tuhande vaguniteni, ettevõtte arengustrateegia näeb ette veeremi suurendamist 2013. aastal 50 tuhande vaguniteni. 2011. aasta veostemaht moodustas 30 miljonit tonni.
Rail Garant grupi müügitulu oli möödunud aastal 350 miljonit USA dollarit, EBIDTA – 130 miljonit USA dollarit. Grupi konteinerite park kasvas 2011. aastal 1,6 korda ja moodustas 2500 ühikut, millega Rail Garant kinnitas oma suurima tank-konteinerite operaatori positsiooni Ida-Euroopas. Rail Garanti kaasomanikeks on Venemaa ärimehed Sergei Guštšin, Nikolai Falin ja Sergei Smõslov.