Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Eesti ja Jaapani tudengite koostöö aitab kastist välja mõtlemist arendada

Copy
Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainori ja Jaapani Oita Ülikooli majandustudengite virtuaalne äriideede esitlemise workshop
Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainori ja Jaapani Oita Ülikooli majandustudengite virtuaalne äriideede esitlemise workshop Foto: EEK Mainor.

Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor ja Oita ülikooli majandustudengite virtuaalne äriideede esitlemise workshop tähistas teadaolevalt Eesti ja Jaapani üliõpilaste esimest otsest koostöövormi.

Eesti haridusmaastikul ajaloolise tähendusega idee sai tõuke Oita ülikooli majandusteaduskonna innovatsiooni õppejõu Kunio Ikari päringust EASi Aasia Keskuse Jaapani eksperdile Tsubasa Yoshitole, kes tegi koostööettepaneku EEK Mainorile kui tunnustatud ettevõtlusmeelsusega kõrgkoolile.

Workshopi eesmärk oli vastastikku tutvustada tudengite äriideid, mis põhinevad kohalikul tootel või teenusel, ning seeläbi avardada niivõrd erinevate kultuuri- ja haridustaustaga üliõpilaste silmaringi ja lähenemist loovlahendustele.

Projekti algataja Kunio Ikari tõi välja, et ehkki tema kooli tudengid on kodumaal pärjatud erinevate äriplaanide koostamise võistluste auhindadega, mõjus eestlaste teistsugune vaade neile rikastavalt.

Innovatsiooni ei toimu enne, kui tekib huvi ja oskus pakkuda uut väärtust.

«Ühisüritus andis suurepärase võimaluse koolitada ettevõtlusoskusi säästva tuleviku loomiseks. Tudengitel on keeruline saada piisavalt võimalusi rahvusvaheliste kogemuste arendamiseks. Loodan, et selle algatuse kaudu hakatakse tundma rohkem huvi ka Eesti ja Jaapaniga seotud äride vastu,» sõnas Ikari ning rõhutas, et Oita ülikooli laiem eesmärk on kasvada rahvusvaheliseks kogukonnaks ja aidata niiviisi kaasa üleilmse ettevõtluse arengule.

EEK Mainori tudengite projekte iseloomustades torkas Ikarile silma reaalsustaju. «Noorele ettevõtjale on oluline mõista ajastu suundumusi ja luua teostatavaid äriideid. Aga olukorra paranedes peaksid nad olema klientide ja konkurentide suhtes järjest teadlikumad. Nii saab äriideele lisada ainulaadsust. Innovatsiooni ei toimu enne, kui tekib huvi ja oskus pakkuda uut väärtust,» õpetas Ikari.

Kummastki koolist valiti välja kolm tööd, mida 3–4 liikmelised meeskonnad videosilla vahendusel tutvustasid.

EEK Mainorit esindasid graafilise disaini ja veebitehnoloogiate eriala tudengid. Nende projektid kandsid pealkirju «Sofa Tour» (lahenduse idee pakkuda virtuaalset reisimisvõimalust pandeemia ajal),  «WeCare» (kodusensor kui terviklik digitaalne lahendus, mis pakub turvatunnet üksi elavatele inimestele) ja «Bite of Estonia» (teenus toob tarbija ukseni paki aastaaegu iseloomustavate toodetega, mis esindavad ehedaid Eesti maitseid). Oita üliõpilaste äriideed tutvustasid sake ja salatikastme valmistamist ja turundamist ning e-poe platvormi, kus pakutakse Jaapani päritolu tooteid.

EEK Mainori tudengid jäid ühisüritusest saadud kogemusega rahule, tõstes esile meeskonnas töötamise ja planeerimise oskuse arendamist, silmaringi laiendamist ja võimalust lüüa kaasa toote- ja teenusearenduses alates idee sünnist.

«Selliseid projekte võiks toimuda rohkem – tänu neile õpime tulevikku vaatama ja kastist välja mõtlema,» kirjutas üks meeskond workshopile tagasisidet andes. Teine lisas: «Põnev oli kogeda, kuidas kaks täiesti erinevat riiki üksteist näevad ja nende vajadusi hindavad. Samuti vaadata jaapanlaste esitlusi ja saada oma idee sihtgrupilt otsest tagasisidet.»

EEK Mainori arendus- ja partnerlussuhete juht Kristel Oitmaa märkis, et tudengite vahetu rahvusvaheline kogemuste jagamine on hindamatu väärtusega nii uute teadmiste saamisel kui kontaktvõrgustiku laiendamisel. «Ülemiste Citys asuv EEK Mainor on uutele algatustele alati avatud. Oita ülikooli ettepanekust haarasime samamoodi kohe kinni. Usun, et tekkinud unikaalne ideede ja kogemuste vahetamise vorm lõi aluse veelgi suurematele koostööprojektidele,» lausus ta.

Tagasi üles