GRAAFIK Kantar Emor avaldas parimat teenindust pakkuvate firmade edetabeli. Pangad on kõvasti langenud

PM Majandus
Copy
Itella Smartpost pakiautomaat Valgas.
Itella Smartpost pakiautomaat Valgas. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Parimat teeninduskogemust pakkuvate ettevõtete edetabelis saavutas esikoha Smartpost Itella,  selgub Kantar Emori NPS Benchmarki soovitusindeksi uuringust.

Ettevõte oli edetabelis esikohal ka aastal 2017.

Ettevõtete üldarvestuses mahtusid esiviisikusse veel Rahva Raamat, Juhani Puukool, DPD ning LHV Pank.

Esikohale jõudnud Smartpost Itella edendas oma soovitusindeksit eelmise aastaga võrreldes veelgi enam – kuigi oli ka 2020. aastal oma valdkonna parim. Seejuures pakiteenuste keskmine indeks oluliselt ei muutunud ehk olukord maailmas ja pakiteenuste mahu kasv ei ole mõjutanud ettevõtete soovituskommunikatsiooni.

 

Itella Estonia tegevjuhi Meelike Paalbergi sõnul on neil tõeliselt hea meel näha, et Eesti tarbijad on hinnanud Smartpost Itella teenust ja kasutajakogemust esimese koha vääriliseks. «Pingutame iga päev selle nimel, et meie kliendid saaksid suurepärase kasutajakogemuse nii teenuse kui ka veebi iseteeninduskeskkonna kasutamisest,» kommenteeris Paalberg. «Oleme väga tänulikud oma klientidele nende positiivse tagasiside ja lojaalsuse eest. Saavutus sai võimalikuks siiski vaid tänu Smartpost Itella väga pühendunud ning professionaalsele meeskonnale, kes kogu aasta erakordselt tublit tööd on teinud,» lisas ta.

Suurima tõusu teinud apteegid

Võrreldes valdkondade keskmisi NPS-skoore 2020. aasta tulemustega, on suurima tõusu teinud apteegid. Enim on langenud pangad. Keskmine on kukkunud ka telekommunikatsiooni- ja infrastruktuuriettevõtete puhul.

Varem soovituskommunikatsiooni edetabeli esiotsas olevaid kinosid sellel aastal ei kaardistatud, kuna kinode tegevus on olnud pandeemia tõttu tugevalt häiritud. Samuti jäid samal põhjusel välja reisijateveo teenusepakkujad ning laevandusettevõtted.

Tänavuses Eesti suurimate teenindusettevõtete soovitusindeksi uuringus mõõdeti esimest korda ka veebikeskkondade soovituskommunikatsiooni, seda viies valdkonnas: pangad, pakiteenused, apteegid, jaeketid ning telekommunikatsioon. Parimaid tulemusi saavutasid internetipangad ning samuti Smartpost Itella iseteeninduskeskkond.

Eesti suurimate teenindusettevõtete soovitusindeksi NPS (net promoter score) uuring mõõdab reaalsetel kogemustel põhinevat soovitushinnangut. Uuringus mõõdeti sel aastal 88 ettevõtet ja veebikeskkonda. Uuring toimus 19.02.­–08.03.2021 ja selles osales 2214 Eesti elanikku vanuses 15–74 eluaastat.

Tagasi üles