Koroona-aasta viis liikluskindlustuse hinnad langusesse

Reet Veilberg
, If Kindlustuse liikluskindlustuse tootejuht
Copy
Foto: IF Kindlustus

Eelmine aasta oli eriline mitmes mõttes ja seda ka liikluskindlustuse jaoks. Kindlustusalal puudutas koroonaviirus kõige enam reisikindlustust, sest inimesed olid sunnitud reisimise lihtsalt ära lõpetama. Teine valdkond, kus epideemia mõju on vägagi märgatav, on liikluskindlustus.

Juba eelmise aasta esimesed kuud olid tänu toonasele lumevaesele talvele liiklusõnnetuste vaates head. Õnnetusi toimus vähem, sest talv oli pehme ja teed polnud nii libedad. Kui koroonaviirus laiemalt Eestisse jõudis, püsisid inimesed rohkem kodus ja ka see vähendas õnnetuste arvu. Eriolukorra ajal aprillis ja mais registreeris näiteks If Kindlustus liiklusõnnetusi oluliselt vähem kui eelmisel aastal, kahjusagedus oli neil kuudel koguni 33 protsenti väiksem.

Suvel kahjude hulk siiski mõnevõrra taastus, sest inimesed liikusid enam ringi, samuti sagenesid isikukahjudega rasked liiklusõnnetused. Aasta viimastel kuudel püsisid inimesed taas rohkem kodus ja see vähendas õnnetuste hulka. Nii et kokkuvõttes vähenes liiklusõnnetuste hulk Eestis 2020. aastal eelnenud aastaga võrreldes 16 protsenti.

Kõik see on mõjutanud ka liikluskindlustuse hindu, mis olid tegelikult langustrendis juba eelmise aasta algusest peale. Koroonaviiruse mõjul suurenes surve hinnalangusele veel enam. Keskmine liikluskindlustuse aastamakse oli mullu 113 eurot.

Liiklust on vähem, aga remondi keskmine hind tõuseb

Kuigi liikluskindlustuse kahjude sagedus langes, on keskmise kahju hind olnud aasta-aastalt siiski tõusutrendis. Remont on muutunud tehnoloogiliselt keerulisemaks, ka väike- ja keskklassi autodel on rohkesti andureid, elektroonikat ja LED-tulesid, mis remondi hinda kergitavad. Näiteks tuleb pärast remonditöid kalibreerida pikivahehoidjaid ja radareid, et need töötaksid tõrgeteta. See muudab remondiaja pikemaks ja ühtlasi kallimaks. Kui detaile ei saa parandada ja need tuleb uute vastu välja vahetada, tähendab see samuti kallimat remondihinda.

Liikluskindlustuse lõpphind liiklejale sõltub lisaks üldisele liiklusstatistikale veel väga paljudest tingimustest: kas tegu on eraisiku või ettevõttega, kui pikk on kindlustamise ajalugu, eelnevad kahjud, sõiduki võimsus ja muud tehnilised omadused. Endiselt mõjutab makset liikleja elukoht. Tallinna ja teiste suuremate linnade liiklustihedus ja seega ka oht põhjustada liiklusõnnetus on märgatavalt suurem kui rahulikes maapiirkondades.

Liikluskindlustuse hinna arvutamise uus võimalus on kasutada konkreetse sõiduki läbisõidu infot. See annab juba oluliselt täpsema pildi konkreetse sõidukiga seotud riskidest. Seega üldine hinnalangus ei kehti kõigile alati ja automaatselt samaväärselt.

Mis tulevikus veel liikluskindlustuse hinda mõjutab?

Kindlasti võivad liikluskindlustuse hinda mõjutada meie talved, näiteks kui palju esineb teedel libedust. Kaugemaski plaanis aitavad kahjusid vähendada mitmesugused juhiabisüsteemid, mis uutele autodele on paigaldatud. Samas segavad paljusid inimesi roolis teised tegurid, näiteks mobiilid. Seega on märgata nii häid kui ka halbu trende, mis saavad tulevikus liikluskindlustuse hindu mõjutada.

Mõnevõrra on märgata eakate juhtide põhjustatud kahjude suurenemist – seda eriti suuremates linnades, kus liiklus on viimaste aastatega keerukamaks muutunud. Eakad inimesed juhivad kauem autosid ja ka see tõstab teatud riske ning võib omakorda nende liikluskindlustuse hinda kujundada.

Klientidele on tähtis usaldusväärsus

Rääkides nii liikluskindlustusest kui ka kindlustusest laiemalt, siis hea on tõdeda, et kliendid usaldavad kindlustust üha enam, hoolimata sellest, et kindlustused lahendavad päevast päeva inimeste negatiivseid kogemusi. Usaldust klientide ees tõstab kahjukäsitluse teenuse kiirus ja sujuvus ning usaldusväärsete ja kvaliteetsete remondipartnerite võrgustik.

Ka klientide ootused ja soovid muutuvad ajas. Näiteks on märgata, et mõne kliendi jaoks on auto nüüd märksa enam tarbeese, ta ei soovi pisemaid kriime üldse parandada. Samuti on rohkem keskkonnateadlikke inimesi, kes valivad ja eelistavadki näiteks klaasitäkete parandust klaasivahetusele, värvitäkete kohtparandusi ja teisi n-ö smart repair võtteid suurematele töödele. Ühelt poolt on sellised kiired parandused keskkonnasõbralikud ja teiselt poolt võtavad märksa vähem aega.

Muutunud on ka mõned traditsioonilised tooted. Näiteks liitsime klientide soovil tavalise liikluskindlustuse juurde puksiiriteenuse – seda ka juhul, kui klient oli ise õnnetuses süüdi. Seni on see olnud vaid kaskokindlustusega seotud teenus.

Seega on viimased aastad ilmekalt näidanud, et liikluskindlustus on muutumas nii sisu kui ka hindade osas ja järgib vägagi tähelepanelikult meie igapäevaelu trende. Mõned muutused tõstavad, teised langetavad hinda. Konkurents turul pakub kliendile kindlasti parimaid võimalusi valikute tegemiseks.

Liikluskindlustuse hindu saab võrrelda Liikluskindlustuse fondi veebikalkulaatori abil www.lkf.ee/kalkulaator.

If Kindlustuse hindadega saab tutvuda www.if.ee.

Copy
Tagasi üles