Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti (TTJA) andmetel kasvas möödunud aastal e-kaubandusega seotud pöördumiste arv viiendiku võrra, samuti oli oluliselt rohkem pöördumisi nii ära jäänud reiside kui ka kultuuriürituste pärast.
Tarbijate e-kaubandusega seotud pöördumiste arv kasvas mullu viiendiku võrra
TTJA peadirektor Kaur Kajak ütles, et kogu koroonaviiruse leviku perioodi iseloomustab asjaolu, et tarbijad on olnud mõistvamad ja kannatlikumad ning ettevõtjad vastutustundlikumad. Ta märkis, et eelmise aasta pöördumistest oli e-kaubandusega seotud kolmandik, mis näitab e-kaubanduse populaarsust ning ka seda, et kauplejad pakkusid tarbijatele varasemast rohkem veebiostlemise võimalust.
Ameti hinnangul on praegu eriti oluline reageerida pandeemiaga seotud muredele, millega seoses on põhirõhk tarbijaõiguste kaitsmisel reisisektoris, Covid-19 pandeemia pikemaajalise mõju uurimisel eurooplaste tarbimisharjumustele ning võitluse jätkamine tarbijapettuste, ebaausate turundusvõtete ja kelmuste vastu.
Euroopa Komisjon koostas uue tarbijakaitse tegevuskava aastateks 2020–2025, mis sisaldab Euroopa tarbijate kaitsmise meetmeid ning mis aitab vastata tarbijate vajadustele Covid-19 pandeemia ajal ja pärast seda.
Kui Eesti tarbijal peaks tekkima e-kauplejaga probleem, siis soovitab TTJA teha kauplejale kirjalik kaebus, milles on välja toodud konkreetne nõue. Kaupleja on kohustatud vastama kaebusele 15 päeva jooksul arvates kaebuse saamisest. Kui kaupleja ei vasta või tarbija ei nõustu vastusega, siis saab tarbija pöörduda tarbijavaidluste komisjoni poole.