Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Väikeettevõtjad laienevad netikaubandusse oodatust vähem

Copy
Veebipood. Foto on illustratiivne.
Veebipood. Foto on illustratiivne. Foto: rupixen.com/ Unsplash

Detsembris SEB korraldatud Baltic Business Outlooki uuringu kohaselt on Eesti väike- ja keskmise suurusega ettevõtete (VKE) teenuste ja toodete müük interneti vahendusel viimastel aastatel kasvanud oodatust vähem.

Uuringu põhjal kasutab 49 protsenti VKE-dest internetti müügikanalina või kavatseb seda teha – kahe aasta eest oli see näitaja 46 protsenti. Juba praegu internetis müüvate VKE-de osakaal on kasvanud 4 protsendipunkti, 29 protsendini, teatas SEB.

«Võimalik, et praegune Covid-19 teine laine teeb VKE-de suhtumises korrektiive, kuna kaubandustegevuse piiramisel aitab internetimüük käivet vähemalt mingil määral säilitada,» ütles SEB Panga VKE-de segmendijuht Tatjana Vakulenko pressiteates.

Internetimüügi aktiivsuselt on Leedu VKE-d Eestiga samal tasemel. Lätis tegeleb internetimüügiga või kavatseb seda teha 39 protsenti VKE-dest, mis jääb naabrite näitajale 10 protsendipunktiga alla. Eestis on juurdekasv olnud teistest Balti riikidest väiksem.

Kõige aktiivsemad on majutus ja toitlustus

Suurematest sektoritest on majutus ja toitlustus kõige aktiivsem teenuste ja toodete internetis pakkuja – seda teeb 57 protsenti vastanutest –, millele järgneb kaubandus 47 protsendiga.

Vakulenko märkis, et üllatavalt väike ehk 14 protsenti on netimüügi osa põllumajanduses. Tema sõnul võib seda seletada sektori ettevõtete keskendumisega äriklientidele, kuid oma toodangut lõpptarbijatele müüvad põllumajandustootjad peaksid kindlasti mõtlema e-lahendustele.

Internetimüük annab seda harrastavate VKE-de käibest valdavalt alla 10 protsendi – seda 36 protsendi vastanute kinnitusel. Käive jääb 10–30 protsendi vahemikku 26 protsendil vastanutest, kuid pea sama palju, 22 protsenti, teeb interneti kaudu 71–100 protsenti käibest.

Digitaliseerimist peab oluliseks 48 protsenti VKE-dest, kolme aasta eest oli näitaja aga kõrgem – 55 protsenti. Digitaliseerimist peavad kõige tähtsamaks kaubandussektori VKE-d 53 protsendiga, järgnevad tööstus 50 protsendiga ning transport ja logistika 47 protsendiga.

SEB uuringu osales Balti riikides 3071 ettevõtet, neist Eestis 1030. 86 protsendil küsitluses osalenud ettevõtetest oli kuni 10 töötajat.

Tagasi üles