Valitsus kinnitas täna Eesti seisukohad Euroopa Liidu transpordi kümne aasta tegevuskava ettepanekutele, mis seab eesmärgid digitaliseeritud ja keskkonnasäästlikule transpordile. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teatel on Eesti jaoks tähtis üleminek alternatiivsetele kütustele ning vastava taristu arendamine.
«Uued tehnoloogiad on kallimad ja see seab piirangud neile inimestele, kes ei suuda soetada rohelisemaid, kuid samas kallimaid sõidukeid,» ütles majandus- ja taristuminister Taavi Aas.
Majandus- ja taristuminister Taavi Aasa sõnul on Euroopa Liidu ettepanekud suuresti mõistlikud, kuid seoses uute bensiini- ja diiselmootoritega sõidukite heitmenormide ülevaatamisega tasub olla ettevaatlik võimalike sammudega uute sisepõlemismootoritega sõidukite müügi piiramiseks.
Sealjuures ei tohiks ministri sõnutsi piirata kasutatud sõidukite edasist kasutamist ja müüki. «Peame eelnevalt läbi viima põhjalikud mõjuanalüüsid, et oleks tagatud piisav üleminekuperiood, inimeste toimetulek ja riikide konkurentsivõime,» lisas Aas. «Uued tehnoloogiad on kallimad ja see seab piirangud neile inimestele, kes ei suuda soetada rohelisemaid, kuid samas kallimaid sõidukeid.»
Transpordisektori emissioon kasvanud
Eesti toetab raudteetranspordi osatähtsuse suurendamist ning nii kauba- kui ka reisijateveoteenuste edendamist. Kaubavedu peab hõlmama erinevaid transpordiliike ning arvestama e-veoselehtedega.
Aas märkis, et Eesti peab vajalikuks ka tervikliku isejuhtivate sõidukite kasutuselevõttu toetava keskkonna väljaarendamist Euroopa Liidu üleselt. «Intelligentsete transpordisüsteemide lahendused tuleb teha kõigile kättesaadavaks,» lausus ta.
Säästva ja aruka liikuvuse strateegia on Euroopa Liidu transpordisüsteemi tegevuskava järgmisteks aastakümneteks, mis seab eesmärke digi- ja roheüleminekuks Euroopa Liidu transpordisektoris. Samuti pakub see välja lahendusi, kuidas suurendada sektori vastupidavust tulevastes kriisides.