Oht on ka väikese läbisõiduga autodel
Aasala sõnul tuleb sõidu ohutuse tagamiseks võimalikke probleeme ennetada. «Kord aastas tuleks lasta spetsialistil pidurid üle vaadata. See kehtib kindlasti ka vähe sõitvate autode puhul, mille läbisõit aastas jääb alla 15 000 km, sest piduritele võib auto seismine mõjuda isegi halvemini kui liikumine,» paneb ta südamele.
Üldiselt kontrollitaksegi pidureid iga autohoolduse käigus ja pidurivedelikku vahetatakse vastavalt automargile kas kindla läbisõidu või ettenähtud perioodi intervalli täitudes. Oskuslikud spetsialistid panevad pidurisüsteemiga seotud probleeme tähele ka rehvivahetuse käigus. Samuti kuulub pidurite tõhususe kontroll tehnoülevaatuse tööde nimekirja. «Kui aga autojuht kuuleb pidurdamisel kõrvalist heli, siis ka see viitab pidurite ülekulumisele ja tuleks pöörduda esimesel võimalusel hooldusesse,» lisab Aasala.
Pidurite remondi puhul tasub Aasala sõnul eelistada originaalosasid, mis on kontrollitud kvaliteediga ning tagavad õige materjali ja ettenähtud hõõrdeteguri, et auto mass seisma sundida. «Paraku ei pruugi kõigil müüdavatel piduriosadel need tegurid nõuetele vastata ja see tähendab, et pidurdusteekond võib ettenähtust oluliselt pikemaks kujuneda,» lisab Aasala.
Samuti satub tema sõnul töökotta vähem hübriidautode omanikke, sest nende sõidukite pidureid on vaja vähem välja vahetada. «Lisaks energia salvestamisele ja selle taaskasutamisele hoiavad hübriidauto kasutajad kokku ka sõidupiduri osade vahetuselt,» märgib Aasala, sest kuna suure osa hübriidauto pidurdustööst teeb ära elektrimootor, kulub piduriklotse ja kettaid lihtsalt vähem.