:format(webp)/nginx/o/2018/11/07/11556421t1hf428.jpg)
Tarbijavaidluste komisjon on teinud käimasoleval kuul viisteist otsust veebipoe NordMed kahjuks, sest ettevõte on jätnud kliendid raha ja kaubata.
Viimastel kuudel on suur hulk tarbijaid pöördunud tarbijakaitse ja tehnilise järelvalve ameti poole seoses isikukaitsevahendite edasimüüja NordMed Eestiga. Kui tellitud kaup ei saabunud kokkulepitud ajaks, esitasid tarbijad veebipoele korduvaid järelepärimisi, kuid raha ega ostetud tooteid ei ole endiselt tagastatud.
Suurima kahjunõude esitas tarbija, kes tellis NordMedi veebipoest tooteid koguni 63,19 euro eest. Samal päeval kinnitas kaupleja, et on tellimuse kätte saanud ja töösse võtnud. Lubatud tähtajaks kaupa ei saadetud ega tehtud seda ka tarbija korduvate meeldetuletuste peale. Praeguseks ei ole ettevõte kaupa saatnud ega raha tagastanud.
Teisi tarbijaid tabas sama saatus. Kokku peab veebipood NordMed tarbijatele tagastama 453 eurot.
Osaühing NordMed Eesti ei vastanud tarbijavaidluste komisjonile ega esitanud omapoolseid argumente, seega tegi komisjon otsused tarbijate kasuks ja kohustas NordMedi klientidele raha tagastama. Praeguse seisuga ei ole ettevõtet komisjoni musta nimekirja kantud, kuid ettevõtte veebilehekülg on ajutiselt maha võetud.
Pooltel on võimalik vaidlustada otsus maakohtus.
Kaupleja peab reageerima
Tarbijakaitse seaduse kohaselt on kaupleja kohustatud vastama tarbija kirjalikule kaebusele samas vormis ning andma teada nõude rahuldamisest või kaebuse võimalikust lahendusest 15 päeva jooksul alates kaebuse saamisest.