N, 2.02.2023

Kunda ja Sillamäe piirkonnas vajavad laevad jäämurdja Botnica abi

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Kunda ja Sillamäe piirkonnas vajavad laevad jäämurdja Botnica abi
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Mitmeotstarbelise töölaeva Botnica peatekk
Mitmeotstarbelise töölaeva Botnica peatekk Foto: TS Shipping

Transpordiamet teatas, et alates tänasest alustati jäämurdetöödega Soome lahel Kunda ja Sillamäe sadama piirkonnas. Pärnu lahel töötab juba paar nädalat ameti mitmeotstarbeline laev EVA-316.

Transpordiameti merenduse ja veeteede teenistuse direktori asetäitja Kaidi Katus selgitas ameti pressiteate vahendusel, et seoses Soome lahele tekkinud jääkattega on Sillamäe ja Kunda sadamat külastavatel laevadel tekkinud raskusi jääs sõitmisel, mistõttu saadetakse piirkonda jääd murdma transpordiameti prahitud laev Botnica, mis asus Tallinnast Sillamäe poole teele eile hilisõhtul. 

Botnicat haldava firma TS Shipping juhatuse esimees Ülo Eero ütles, et jääpiir on juba Sillamäe ja Kunda vahel ning kui pakane jätkub, võib Soome laht jäätuda kuni Muuga sadamani. 

Pärnu lahel alustati jäälõhkumisega 17. jaanuaril ning seal jätkab tööd mitmeotstarbeline laev EVA-316, mis on tänaseni jäämurdeteenust osutanud 30 korda. Lisaks on transpordiametil Soome lahe piirkonnas varujäämurdja Tarmo.

Alates 19. veebruarist hakkavad Sillamäe ja Kunda sadamasse sisenevatele ja sealt väljuvatele jäämurdja teenindatavatele laevadele kehtima ka lisanõuded. Laevadel peab olema vähemalt jääklass 1C (Lloyd`s Register) või teiste klassifikatsiooniühingute samaväärne jääklass, samuti ei tohi laeva peamasina võimsus olla väiksem kui 1600 kW. Jäämurdja ei teeninda koosseise vedurlaev-pargas.

Transpordiamet teenindab jäämurdjatega Muuga, Tallinna, Kopli lahe sadamaid, Paldiski Põhja- ja Lõunasadamat, Kunda ja Sillamäe sadamat. Sadamaid teenindatakse kuni sadama akvatooriumini. Lisaks teenindatakse Pärnu sadamasse tulevaid ja sealt väljuvaid laevu Pärnu sadama lootsipoist kuni jääpiirini.

Suveks siirdub Botnica Kanadasse

TS Shipping juhatuse esimees Ülo Eero ütles Kuku raadiole, et pärast jäämurdeperioodi lõppu läheb Botnica taas tööle Kanada arktikasse, kus laev aitab jääs liikuma metallimaaki vedavaid kaubalaevu. Botnica asub teele niipea, kui jääolud sihtkohas seda võimaldavad.

Leping Kanadas töötamisel on Botnical sõlmitud, kuid seda tuleb igal aastal uuendada. 

Märksõnad
Tagasi üles