Aasta algas uute sõiduautode turul tõusuga ja kuigi müük jäi alla eelmise aasta jaanuari tulemusele, oli see siiski suurem eelmise poolaasta keskmisest, teatas AMTEL.
Uute autode müük langes, autoturgu valitsevad kaks tootjat
Jaanuaris müüdi Eestis 1982 uut sõiduautot, mis jääb möödunud aasta jaanuari müügile alla 12,7 protsenti, aga on tublisti suurem 2020. aasta teise poolaasta pooleteisetuhandelisest keskmisest.
Suurima turuosaga olid jaanuaris keskmised maasturid (28 protsenti) ja väiksemad keskklassi autod (23,4 protsenti).
Alternatiivkütuseid kasutavate sõiduautode osakaal kerkis jaanuaris ligi 30 protsendile, sealhulgas müüdi hübriidautosid 483, CNG gaasiautosid 83 ja elektriautosid 25.
Populaarseim on Toyota
Automarkidest oli jaanuaris populaarseim Toyota, mida müüdi 383. Kaugele ei jäänud maha 355 autot müünud Škoda. Esikolmikusse jõudis ka Citroën 185 uue sõiduautoga.
Mudelite esikolmiku vallutasid samad automargid: edukaim oli Toyota RAV4 (170), järgnesid Škoda Octavia (167) ja Citroën Berlingo (121).
Tarbesõidukeid anti jaanuaris klientidele üle 514, mis jääb möödunud aasta jaanuari tulemusele alla 9,3 protsenti. Populaarseimad automargid oli Toyota (75 sõidukit), Renault (74) ja Peugeot (55). Veokite segmendis tegi parima tulemuse Scania 36 müüdud veokiga, järgnesid Volvo (20) ja DAF (15).