P, 2.10.2022

Maksuamet kaasas uude kampaaniasse Ivo Linna ja Eduard Tomani

PM Majandus
Maksuamet kaasas uude kampaaniasse Ivo Linna ja Eduard Tomani
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments 1
Maksu- ja tolliameti kampaania.
Maksu- ja tolliameti kampaania. Foto: Maksu- ja tolliamet.

Täna algav maksu- ja tolliameti (MTA) kampaania «Makse makstes hoiame Eestit koos» rõhutab iga maksumaksja panust Eesti elu toimimisse.

Kampaania näod on armastatud laulja Ivo Linna ja populaarne näitleja Eduard Toman, kes küsivad: «Sa ju ei loobuks kiirabist?». Nad meenutavad keerulisi aegu Eesti iseseisvumise perioodil, kui lubati oma riigi nimel süüa kasvõi kartulikoori. Täna on meil aga tugev riik just paljuski tänu sellele, et oleme saanud seda ühiselt maksuraha toel üles ehitada.

MTA kampaania.
MTA kampaania. Foto: maksu-ja tolliamet.

«Oma igapäevastes toimetamistes me tihti ei märkagi, kuidas kasutame iseenesest mõistetavaid hüvesid, mis on võimalikud tänu maksurahale. Näiteks arstiabi, haridussüsteem, tuletõrje, politsei ja toll või vanemahüvitis,» ütles MTA peadirektor Madis Jääger. 

«Ainult maksude aus tasumine võimaldab riigil inimestele ja ettevõtjatele appi tulla siis, kui tabavad ootamatud raskused,» lisas Jääger. «Nägime seda väga otseselt nii kevadise eriolukorra ajal kui ka praegu – riigi toetus jäi saamata neil, kes olid maksnud või vastu võtnud ümbrikupalka või muul moel maksude tasumisest hoidunud.»

Kampaania eesmärk on tõsta eestimaalaste maksuteadlikkust ja maksutahet, sest mida enam inimesi maksab maksud vabatahtlikult ära, seda vähem kulutab riik raha maksude kogumiseks. Uuringute kohaselt on Eesti elanike maksutahe küll viimasel kahel aastal kasvanud, kuid endiselt on näha, et teadmised maksudest on puudulikud.

Kampaania maandumislehel www.hoiaeestitkoos.ee  saab vaadata, millised summad maksudega kogutakse ja mis võib jääda Eestis tegemata, kui makse ei laekuks. MTA viib kampaania läbi nii eesti kui ka vene keeles ja see kestab 28. veebruarini. 

Märksõnad
Tagasi üles