Pandeemia on kaugtööd vähemalt kahekordistanud

PM Majandus
Copy
Kodukontor.
Kodukontor. Foto: Madis Veltman / Postimees

Eelmisest kevadest tehti Eestis keskmiselt vähemalt kaks korda rohkem kaugtööd kui enne pandeemiat, näitab Telia teenuste kasutamise statistika. 

Turvalise kaugtöö lahenduse ehk VPNi ja videoplatvormide kasutus kahekordistus ning neljandik koduinterneti kasutajatest tellis koju kiirema internetipaketi.    

Eriolukorra väljakuulutamisel võtsid ettevõtted kasutusele erinevaid kaugtööd võimaldavaid lahendusi ja hakkasid aktiivsemalt kasutama juba olemasolevaid. Kokkuvõte näitab, et ka järgnevatel kuudel jätkasid paljud inimesed tööd kodukontoris.

VPNi kasutus kasvas hüppeliselt

Telia ärikliendiüksuse juhi Holger Haljandi sõnul kasvas turvalise kaugtöö lahenduse ehk VPNi kasutus kevadel hüppeliselt ning kaitstud võrku ühendatud inimeste arv oli  2020. aastal keskmiselt kaks korda kõrgem võrreldes koroonakriisi eelse ajaga.

«Vaatamata pandeemiast tingitud raskustele on ettevõtted siiski leidnud turvalisi viise, kuidas oma töötajatele kaugtööd võimaldada. Peamiselt võtsid turvalise kaugtöö lahenduse kasutusele väiksemad ettevõtted, kus VPNi kasutus oli seni vähem levinud kui suurtes organisatsioonides,» ütles Haljand.

Tunduvalt aktiivsemalt kasutatakse ka erinevaid videoplatvorme koosolekute pidamiseks.

«Eestis on videoplatvormid kasutusel juba aastaid, kuid pandeemia ajal muutus nende kasutusmuster ning maht. Võrreldes pandeemia eelse ajaga oli möödunud aastal näiteks Telia pakutaval videokonverentsi platvormil üheaegseid sessioone keskmiselt kaks korda rohkem. Kui varem olid videoplatvormid aktiivselt kasutusel valdavalt ettevõtetes, mis tegutsevad mitmes asukohas, siis nüüd kasutatavad neid ka n-ö ühe kontoriga ettevõtted,» märkis Haljand.

Konkurents kasvas

Ta lisas, et kriisiolukord tekitas videoplatvormide pakkujate seas tiheda konkurentsi ning kasutajad on sellest kindlasti võitnud, sest platvorme on kiiresti edasi arendatud.

Kodus töötamine, kaugõpe ja suhtlus videoplatvormide vahendusel suurendas inimeste vajadust kiirema koduinterneti järele ning kiirema internetipaketi on endale tellinud pandeemia ajal lausa veerand Telia koduinterneti kliendibaasist.

Kodus töötamisega seotud kliendipöördumiste arv kasvas märtsikuus enam kui neli korda ja on kevadest alates olnud keskmiselt 46 protsenti protsenti kõrgem kui 2019. aastal. Valdavalt vajasid kliendid abi VPNi ja kaugtöökohtade seadistamisel.

Haljandi sõnul seisnes Eesti eelis selles, et paljudes ettevõtetes olid mobiilseks tööviisiks vajalikud lahendused mingil määral kasutusel juba ka enne kriisi ning suurem osa kontoritöötajaid kasutasid töö tegemiseks sülearvuteid. «Suure tõenäosusega on mobiilsed töökohad pigem uus normaalsus ja kaugtööd tehakse ka tulevikus kindlasti rohkem kui enne pandeemiat,» kinnitas Haljand.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles