Tollideklaratsioonita saadetised enam Euroopast välja ei liigu

BNS
Copy
Omniva pakisorteerimisliinile Tallinnas satub aastas üle 11 miljoni paki.
Omniva pakisorteerimisliinile Tallinnas satub aastas üle 11 miljoni paki. Foto: Eero Vabamägi

Sellest aastast tuleb väljapoole Euroopa Liitu (EL) liikuvate rahvusvaheliste saadetistega koos esitada ka elektrooniline info saadetise saaja, saatja ning sisu kohta. Lisatud tolliandmete põhjal tehakse otsus saadetise sihtriiki lubamise kohta.

Ülemaailmse Postiliidu (UPU) reegli järgi ilma andmeteta saadetisi teele panna ei saa, teatas Omniva. Seetõttu jäävad edaspidi ilma saatja andmeteta kolmandatesse riikidesse, sealhulgas ka Ühendkuningriiki saadetud pakid seisma ning Eestist välja ei ole neid võimalik toimetada.

Omniva pakiäri rahvusvahelise segmendi juhi Marita Mägi sõnul on probleem suurim juhul, kui klient paneb õhukese paki teele kirjakasti kaudu.

«Postkontorites teavad klienditeenindajad saadetisi vastu võttes jälgida, et saadetisel oleks vajalik info, ning saavad vajadusel ka kliendilt seda juurde küsida. Kirjakasti puhul ei saa seda paraku teha,» selgitas Mägi ja lisas, et nendeni jõuab mõnikümmend kuni sada saadetist kuus, millel puuduvad vajalikud andmed.

Välismaale saadetavale pakile peavad olema märgitud lisaks saaja andmetele ka saatja andmed.

Kolmandatesse riikidesse, sealhulgas ka Ühendkuningriiki saatmisel tuleb täita ka tollideklaratsioon.

Kindlaim garantii, et saadetis on korrektselt vormistatud ning kõik vajalikud andmed lisatud, on see üle anda postkontoris, soovitab Mägi.

Saadetised, mis on adresseeritud kolmandatesse riikidesse ehk väljapoole EL-i, kuid millel puuduvad saatja andmed ja tollideklaratsioon, hoiustatakse kuus kuud lootuses, et saatja võtab postifirmaga ise ühendust.

Kui saatja andmed on pakil olemas, kuid puudub vajalik tollideklaratsioon, toimetatakse pakk tagasi saatjale.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles