Sepa sõnul ei tähenda see, et Eesti Post hakkaks postkontoreid sulgema. «Pigem näeks varianti, et tegelikult tuleb postivõrku teha tihedamaks, eriti maapiirkondades,» ütles ta.
«Mitte tihedamaks sellega, et panna igale poole postkontor, seda ei kannataks finantsiliselt ei ettevõtja ega maksumaksja välja. Selle uue kvaliteedimõõdiku alusel tekiks võimalus ehitada üles paindlik postivõrk,» kirjeldas Sepp.
Eesti Posti nõukogu esimees Sten Soosaar selgitas pressiteates, et ettevõte näeb Eesti Posti kontori-, automaadi- ja kullervõrku ühtse tervikuna, mis eristumise asemel hoopis täiendaksid teineteist ja võimaldaksid pakkuda kvaliteetset ning kättesaadavat postiteenust.
Sepa sõnul tähendaks see, et maakonnakeskustes oleksid saadaval suured täisfunktsionaalsed postkontorid, kus pakutakse nõustamist ja kõiki muid teenuseid, mida võiks vaja minna.
Väiksemates kohtades aga tuleks juurde luua postipunkte, mis on leidnud oma koha nii raamatukogudes, poodides kui kohalike käsitöötegijate juures. Seal saaks näiteks pakke kätte ja marke osta, Sepa sõnul võiksid need olla toetatud ka pakiautomaadiga.
Murekohaks jäävad endiselt talud, mis asuvad nii postkontorist kui postipunktist kaugel eemal, ning lahendada tuleb küsimus, kuidas saab oma paki panna teele näiteks postkontorist kaugel talus elav üksik vanainimene. «Kõige ratsionaalsem on viia teenus talle piltlikult öeldes taksoga koju,» märkis Sepp.
Sellist teenust pakub postifirma juba praegu, kuid edaspidi sooviks Eesti Post teenust laiendada ja kättesaadavamaks teha.
Postifirma on alustanud maapiirkondades ka postiautomaatide pilootprojektiga, et paigaldada kaheksasse omavalitsusse ja 12 külla väiksemõõdulised postiautomaadid.