Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Vopak E.O.S. kaalub uut tüüpi GE veduri kasutamist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Vopak E.O.S. raudteekaubavedudega tegelev tütarettevõte AS E.R.S. testib Eestis General Electricu (GE) uut kaubavedurit, mis suudaks vedada kuni 5200-tonnise massiga ronge.

Uus diiselvedur Evolution TE33A on komplekteeritud GE tehases Astanas Kasahstanis, teatas ettevõte. Testide läbiviimiseks on andnud loa tehnilise järelevalve amet, testid toimuvad kuni märtsini, et hinnata veduri sobivust Eesti Raudtee infrastruktuuriga.

E.R.S.-i juhatuse esimees Arnout Lugtmeijer ütles ettevõtte pressiteates, et veduri käituskulud on madalamad ning keskkonnamõju väiksem seni kasutatute omadest. Lugtmeijeri sõnul soovib ettevõte hinnata, kas seda tüüpi vedur on sobiv valik E.R.S.-i veduripargi noorendamiseks.
Veduri tehnilised nõuded võimaldavad sellega opereerida ka väljapool Eesti riigipiire. TE33A võimsus on 3356 kilovatti. Evolution seeria vedureid töötab maailma kümnes riigis kokku enam kui 3700.

Vopak E.O.S. on Global Portsi ja Amsterdami börsil noteeritud Royal Vopaki ühisettevõte. E.R.S.-i asutas 2003. aastal Vopak E.O.S. raudtee transpordi- ja manööverdamisteenuste pakkumiseks emaettevõtte naftaterminalide klientidele. E.R.S. veab aastas oma veduritega ligi 250 000 raudteetsisterni.
 

Tagasi üles